С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Сериозните игри са алтернатива на корпоративните обучения

Международният проект "LUDUS" разяснява ползата от сериозните игри за равитието на бизнеса
Share Tweet Share

"Най-голямото предимство на сериозните игри е това, че те са нещо различно от бизнес софтуера, който ползваме всеки ден", каза Дейвид Уъртли, директор на Института за сериозни игри към Университета в Ковънтри. На информационно събитие за проекта "LUDUS" той обясни значението на сериозните игри за бизнеса и обществото. Проектът "LUDUS" представлява информационна мрежа за обмен на технологиите и познанието в иновативната сфера на обучението на основата на сериозните игри. От българска страна партньор е Българска стопанска камара (БСК).

Основни целеви групи по проекта са специалистите "Човешки ресурси", IT компаниите, агенциите за регионално развитие, както и университетите и студентите, които обмислят стартирането на собствен бизнес. "Успехът на сериозните игри се корени в това, че силно ангажират играещия, могат да бъдат индивидуализирани подобно на социалната мрежа SecondLife, лесни са за употеба", обясни Дейвид Уъртли. Според него те помагат на служителите да открият свои скрити способности, да преценят лимита на възможностите си и оттук да подобрят продуктивността си. Уъртли даде пример с игра, създадена специално за медици - симулацията проверява до колко вързо и ефективно играещият може да прецени състоянието на пациента и да предложи адекватна медицинска интервенция. По-късно резултатите на традиционния тест показали, че "играещите" лекари са се справили много по-добре от "неиграещите" си колеги.

Сериозните игри съчетават и ефекта от тимбилдинга и подобряват екипната работа, твърди Дейвид Уъртли. Освен намалените разходи на време и средства за корпоративни обучения, ползата за бизнеса е, че служителите могат да експериментират с реални ситуации, без риск компанията да претърпи загуби. "40% от фирмите в САЩ ползват сериозните игри в програмите за фирмени обучения", уточнява Бранимир Ханджиев, Главен директор на Центъра за международни организации и програми в БСК.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly