С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Мениджърът, който вярва в Дядо Коледа

Винаги тръгвам със 100% доверие към хората и вярвам, че по условие те са добри, казва старши вицепрезидентът и главен оперативен директор за Централна и Източна Европа на FIC Channels Красимир Николов.
Share Tweet Share
Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева

Обикновено в теливизионните компании навсякъде е пълно с екрани, на които непрекъснато се излъчва програмата на каналите от собствената им група и тези на конкуренцията. Офисът на FOX International Channels (FIC) не прави изключение от това правило.

Първоначално тази гледка поражда завист у посетителя. Представяте ли си лукса да гледате любимите си предавания в работно време и спокойно да прехвърляте каналите. За служителите на FIC обаче това не е гледане за удоволствие, а част от работния процес. Но дори и работната атмосфера в компанията е приятна и зареждаща, а средната възраст на хората в офиса е не повече от 30 години.

"Фирмената култура във FOX е такава, че насърчава много приятелска атмосфера. За нас е важно да приемаме само работата сериозно, а не себе си. Както и да се забавляваме, като работим", коментира първоначалните ми впечатления Красимир Николов, който буквално преди дни смени поста управляващ директор с този на вицепрезидент и главен оперативен директор за Централна и Източна Европа на FIC. И въпреки многото си титли и отговорности напълно в духа на компанията е човек, с когото лесно се общува.

Доверието и свободата над всичко


Телевизор има и в неговия офис. Той обаче е изключен винаги, когато има среща, за да е изцяло съсредоточен в нея. И после обяснява, че може да си позволи лукса да не следи програмата 24 часа в денонощието по две причини. Първо, екипът на FOX в България вече е пораснал от 20 на 90 човека и, второ, в него има хора, на които имам пълно доверие, че държат нещата в програмата под контрол, казва мениджърът.

Още в самото начало на разговора ни подчертава, че много уважава свободата и че колкото и да е наивно (защото все пак има богат житейски и мениджърски опит) винаги подхожда със 100% доверие към хората. Споделя убеждението си, че във века на знанието служителите не трябва да се контролират изкъсо. "Много е важно всеки да усети, че има избор и свободата да даде най-доброто от себе си.

Това е процес и не се получава за ден или два - необходимо е много търпение и работа персонално с всеки човек", споделя Николов. Но и подчертава: "Добрият мениджър трябва да дава ясно задание на служителите си, когато очаква те да свършат определена работа с определен резултат."

Дава си сметка обаче и че свободата е нож с две остриета, защото предполага и отговорност, а и е само на една крачка от злоупотребата с нея. "Този, на който даваш свобода, трябва да чувства, че носи отговорност спрямо теб и компанията", обяснява мениджърът. И добавя, че не по-маловажна е реакцията на ръководителя на екипа в случаите, когато някой от подчинените му допусне грешка. Според него правилното отношение е "да се поучим и да продължаваме напред".

Докато си говорим за доверието към хората и служителите в компанията някак между другото вмъква и изречението "Аз всъщност съм човек, който вярва в Дядо Коледа" и после превръща високо вдигнатите ми вежди в широка усмивка, като пояснява: "Всъщност Дядо Коледа е една чудесна метафора за вярата в доброто у хората и доверието към тях. Пък и е хубаво по един или друг начин всеки от нас да запази детето в себе си. Онази красива непринуденост и честност за света и за себе си."

Снимка

 Фотограф: Надежда Чипева


Нови отговорности


След скорошната промяна на мениджърската му позиция и отговорностите на Николов във FIC станаха много повече. Преди той ръководеше бизнеса на компанията за девет пазара в региона, a днес те вече са 29. "Размерът на пазара, за който ще отговарям, е голямо предизвикателство. Достатъчно е само да спомена, че сред стрaните са Русия и Украйна", каза Николов. После обяснява, че по принцип това са огромни и сложни пазари. Именно поради тази причина чак сега групата стъпва в Москва. Там се намира един от най-младите офиси на FIC, но и очакванията са, че там ще има сериозно развитие в бъдеще.

А иначе за българския пазар Николов коментира, че компанията присъства с всички канали, които са част от портфолиото й, с изключение на FOX Sport. "Нашата следваща стъпка в България е FOX Sport. Въпросът е кога?", коментира мениджърът. Но и отговорът не е лесен, понеже правата за излъчването на този канал са и най-скъпи.

Новата му позиция ще изисква от него и да пътува много повече, макар че на практика FIC няма офиси във всичките 29 страни, за които той ще отговаря. "Имаме около 10 офиса. Някои са дори с по двама-трима души", обяснява той. Но, реално погледнато, и тази бройка не е никак малка, така че куфарът му винаги ще е в готовност.

Може би най-голямото предизвикателство, пред което ще се изправи, е бързият растеж на компанията. Николов разказва, че наскоро е била проведена вътрешна среща във връзка с края на финансовата година за FIC (която за групата е различна от календарната).

На нея става ясно, че компанията отчита 26% ръст на печалбата, което на фона на сегашната ситуация на пазара е изключително високо постижение. Динамиката понякога предполага да не направиш най-правилното нещо в най-правилния момент, казва мениджърът. Затова и най-важната му задача сега ще бъде да поддържа баланса между бързия растеж и това да запази устойчивостта на бизнеса.

Партньорство с конкуренцията

Битката за пазарен дял и зрителското внимание между телевизиите не влияе задължително и на бизнес отношенията помежду им. За това говори и договорът със собственика на Nova - "Нова броудкастинг груп", за продажба на рекламното време на международната медийна група FIC за България.

Въпреки че оперира и няколко конкурентни и собствени канала (както и такива на компанията майка MTG) през следващите три години тя ще е търговски партньор и ще отговаря за всички продажби в ефира на петте канала на FIC в страната – FOX, FOX Crime, FOX Life, 24Kitchen и National Geographic Channel. Групата на FIC обаче продължава да контролира самостоятелно бартерни сделки, спонсорства, специални и социални инициативи, панрегионални споразумения и кампании.

"Сделката ни с "Нова броудкастинг груп" е перфектна и никога не сме имали усещането, че те ще ни ощетят за сметка на своите нишови канали", коментира Николов. А числата го доказват. За изминалите девет месеца от началото на годината FOX International Channels - България, отчита близо 44% ръст на нетните приходи от продажба на рекламно време във FOX Life, FOX Crimе, Nat Geo, 24Kitchen и FOX.

Според данните на Be Media Consultant увеличението на привлечените бюджети за FoxLife е 169% (през 2012 г. е 49%), а за National Geographic 268% (през 2012 г. е 17%). Най-голям е ръстът за Fox Crime - 316% (при 11% през 2012 г.). И освен това, ако през миналата година единствено при кулинарния канал в групата - 24Kitchen, се наблюдаваше спад, през тази той вече отчита ръст от 36%.

"Винаги е било удоволствие да работя, преговарям и правя бизнес с Красимир, казва за него Красимира Василева, която е директор "Реклама" на "Нова броудкастинг груп", т.е. от конкурента-партньор и добавя: Той е човек, с когото се общува много лесно и е ценен и като партньор, и като приятел". А може би това е резултатът от "вярата в Дядо Коледа" или вярата в доброто - когато ти се доверяваш на хората и те ти отвръщат със същото.

За компанията

FOX International Channels (FIC) е част от мултимедийния бизнес на 21st Century FOX. Основните брандове на групата са FOX, Fox Sports, Fox Life и National Geographic Channel. FIC има 57 офиса в цял свят и оперира на 173 телевизионни пазара.

В момента офисът на FIC в София управлява FOX, FOX Life, FOX Crime, National Geographic, Baby TV, FOX Movies, 24Kitchen, Nat Geo Wild и Sky News на територията на Черна Гора, Албания, България, Босна и Херцеговина, Хърватия, Косово, Македония, Сърбия и Словения.

От октомври тази година Българският екип е част от едно от четирите регионални подразделения на бизнеса на стария континент - FIC Централна и Източна Европа със седалище Варшава. Компанията стартира в България с развлекателния канал FOX Life още през 2005 г.

От тогава до сега медийната група не само увеличи портфолиото си от SD и HD канали, сайтове и мобилни приложения, но наложи брандовете си като водещи нишови канали с качествено съдържание и ексклузивни премиери, близки до излъчването в САЩ.

Резултати

"Фокс интернешънъл ченълс България"

Приходи
(в хил. лв.)

2012 г. - 46 361
2011 г. - 32 765

Печалба
(в хил. лв.)

2012 г. - 5099
2011 г. - 1636

Източник: Отчетите на компанията, публикувани в Търговския регистър

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly