С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Заложихме на собствена дистрибуция

Преди това разпространителите не полагаха необходимите усилия за нашите каталози
Share Tweet Share
Снимка

Станислава Армутлиева

 Фотограф: Цветелина Ангелова

Станислава Армутлиева, управител на Вирджиния рекърдс

Разкажете за случай, в който е трябвало да вземете трудно решение.


Преди известно време се наложи да реша как да се справя с доста спънатата дистрибуция на нашите продукти. Голяма част от разпространението им години наред беше основно в ръцете на компании, които в същото време ни бяха и конкуренти и не полагаха необходимите усилия за нашите каталози.

Каква беше целта ви?

Искахме нашите продукти да достигнат до максимално голям брой крайни точки за продажба и по този начин да осигурим перспектива за развитие на компанията.

Какво направихте?


Заложих на идеята за собствена дистрибуторска компания, осъзнавайки размера на усилието да изградиш инфраструктура, която да осигурява логистично обслужване на ниво. Първо анализирах собствените си ресурси и прецених, че ми трябва партньор. После локализирах най-подходящия. Регистрирахме компания и направихме план за развитието й. В момента тя е ексклузивен доставчик на музикални продукти в "Метро", "Шел", "Техномаркет", "Кауфланд" и др.

Това движение по отношение на навлизане на продуктите ни в крайни точки за продажба беше продължено и с придобиването на компанията Music Fashion, с която влязохме във веригите Orange и "Пингвините", които са добри наши партньори. Изграждаме и собствени магазини, които трябва да представляват това, което истинският български меломан заслужава - места с голям избор на музика, където всеки може да намери любимите си албуми или пък да открие нови неща. С оглед на физическия пазар на музика тези магазини ще се променят, но в България има потенциал за развитие, тъй като подобни магазини досега не е имало.

Какъв беше резултатът?


За пръв път придобихме директен поглед върху случващото се на пазара. Получихме възможността да излагаме стоката си по-добре и да определяме спецификата на веригите, в които да се продават продуктите ни. Това ни даде възможност и да сме наясно с музикалните вкусове в различните краища на България и да реагираме максимално бързо на потребителското търсене. Така се оптимизираха наличностите и продажбите, подобри се пазарният ни дял. Позитивният ефект обаче не беше ограничен единствено до нашите собствени каталози, а и до продукцията на много други играчи на пазара, чиито заглавия също разпространяваме. Този процес на усъвършенстване тече и в момента. Аз вярвам, че ако имаш добра дистрибуция, то тя може успешно да бъде впрегната в разпространението не само на музикални продукти.

Как бихте постъпили в друга подобна ситуация?


Към момента, в който взех това решение, според мен то беше най-правилното.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2019 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2019 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly