С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Спешно преработихме бюджета за 2009 г.

Успяхме да се справим навреме в най-натоварения за нас период от годината
Share Tweet Share
Снимка

Димитър Христов

 Фотограф: Цветелина Ангелова

Димитър Христов, изпълнителен директор "Авенди"

Разкажете за случай, в който е трябвало да вземете трудно решение.


Още през септември миналата година бюджетът ни за 2009 г. беше готов, съгласуван по всички показатели с нашите собственици и доставчици. Целта беше през последното тримесечие, когато са най-силните продажби на фирмата, екипът да се фокусира върху тях. За съжаление през следващите няколко седмици се случиха неща, на които не можехме да не обърнем внимание - драстично поскъпване на кредитите и увеличен рискът за събиране на нашите вземания. Затова през декември м.г. ръководството на холдинга взе решение да се направи нов бюджет. Беше трудно не толкова самото решение, колкото неговата реализация точно в края на годината.

Каква беше целта ви?


Целта беше да заложим новите разходи и рискове, за да започнем новата година с по-реалистичен бизнес план.

Какво направихте?

За нас декември е възможно най-неблагоприятното време за такъв проект. Потреблението за някои продукти нараства четири-пет, дори до десет пъти. Има и много празници, с които да се съобразяваме. Наложи се да работим с разширено работно време - за да се обслужат клиентите и в същото време да направим новия план. Отказахме се от някои експериментални проекти, които искахме да стартираме. Отложихме разрастването на част от екипа за средата на годината. Прегледахме всички възможни области за оптимизиране на нашата работа, включително като ревизирахме бюджетите на нашите доставчици и открихме начини да използваме средствата по-ефективно.

Какъв беше резултатът?


В бизнес плана ни сега новите разходи са компенсирани. Успяхме да приключим новия бюджет навреме, макар и с цената на много усилия.

Как бихте постъпили в друга подобна ситуация?

Най-важното е да се говори с екипа. При всяка трудност той трябва да действа убедено, не под управленски натиск. Може би в друга такава ситуация бих отделил още повече време да комуникирам с хората си и да търся инструменти да им помагам.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly