С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Трудното решение: Изпреварващ ход

Адаптирах бизнес модела на компанията, за да използвам кризата
Share Tweet Share
Снимка

 Автор: НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Най-скорошната ми дилема е свързана с първите новини, че се задава тежка криза. През лятото на миналата година започнах активно да се интересувам ще има ли икономически спад и колко голям ще е той, какви ще са директните му ефекти върху моя бизнес и върху този на партньорите ми. Колкото повече четях, слушах и обсъждах с хората около мен, толкова повече ме обземаше усещане, че ни предстои продължителен труден период.

В такъв момент човек има няколко възможности - или да се поддаде на паника, да изпадне в депресия и да спасява каквото може, или пък да зарови глава в пясъка като щраус и да се прави, че нищо не се случва. В продължение на три-четири месеца насилвах себе си да намеря оптималния вариант. Тъй като съм човек, който често взима крайни решения, се лутах между двете алтернативи. Чудех се дали мога да сравнявам настоящата ситуация с  кризата през 1996 г. , когато буквално хлопнахме кепенците за три месеца.

В крайна сметка избрах средния път - имам едно наум, че ще бъде тежко, но в същото време съм оптимист. Ето защо реших да правя не каквото правят всички останали в условията на криза, а това, което винаги съм смятал за важно. Постарах се да натрупаме пари в брой, за да можем сега, докато всички други режат бюджетите за обучения, за PR и реклама, ние да харчим повече за тях и да инвестираме в хора. Следвам приоритетите си: промених бизнес модела на Gramma Systems, така че да не зависим толкова от пазара в България, и работя в нова посока.

За съжаление много от компаниите в нашия бранш залитат понякога и се захващат с всичко, от което могат да се направят пари. Ние имаме ясна визия и се развиваме абсолютно последователно в областта, която сме си избрали. Дългосрочната успешна стратегия е фокус и дисциплина едновременно. Засега резултатите ни са добри - очакваме около 20% ръст за първото полугодие на 2009 г. спрямо 2008 г. Надявам се въпреки задълбочаването на кризата да увеличим този ръст.
Цената обаче е живот в офиса - голямата дилема за мен е да намеря баланс между личния живот и работата...

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly