С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Трудното решение: Затворихме печеливша пивоварна

Целта беше да увеличим ефективността си още повече
Share Tweet Share
Снимка

 Автор: Надежда Чипева

Йохан Де Смет-Ван Дам, генерален директор на пивоварната "Леденика"

Сред най-трудните решения, които някога ми се е налагало да взимам, са тези за затварянето на цели производства. За толкова години в бирения бранш ми се е случвало да го правя три пъти – веднъж в Белгия и два пъти в България с пивоварните в Бургас и Плевен.

Всяко закриване на мащабно производство води до конфликти с местната община, профсъюзите и работниците, които остават без работа. Добър изход от ситуацията на практика няма как да има. Можеш единствено да се стремиш към смекчаване на негативите за всички засегнати страни.
Най-трудно беше в Бургас. Трябваше да съкратим около 200 души. Изборът ни беше между несигурно бъдеще за 500 служители или сигурно за 250. Ние избрахме второто. Въпреки че пивоварната в Бургас работеше на печалба, ние решихме да увеличим ефективността си, като прехвърлим производството в Хасково.

За общината и профсъюзите в Бургас това беше неприятна изненада. Съставихме индивидуален план за всеки един от съкратените работници. На над 50% от тях помогнахме да си намерят нова работа, други 25% успяха да го направят сами. Освен това в помощ на общината изработихме строителен план за сградите, които освобождавахме, за да бъдат лесно превърнати в голям магазин. В момента "Практикер" и "Кауфланд" се помещават там, а районът е значително облагороден. Двата магазина дават работа на много повече хора.

Прехвърлянето в Хасково се оказа успешен ход, защото една година след това бяхме произвели предвидените обеми и бяхме изпълнили заложения ръст. За много хора, включително за служителите, с някои от които бяхме добри приятели, обаче това е несправедливо решение, въпреки че се опитах да смекча максимално негативните последици.

Няма мениджър, който да взима и изпълнява такова решение с удоволствие - реално това може да се случи и на него някой ден. Занапред ще се старая да не се стига до такива действия, но ако все пак се наложи, подходът ми ще е подобен на този, който вече съм прилагал.

Бих искал да поднеса извиненията си на всички служители, с които някога съм се отнесъл несправедливо. Но всички трябва да гледаме напред и да признаем, че понякога подобни промени могат да се окажат едно стратегически много навременно и правилно решение.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly