
Горан Ангелов, "IBS": Дигитализацията е тук, за да остане
Коментар от HR & Leadership Forum 2020: Leadership in times of crisis
Предизвикателството е едно - времето. Дигитализацията е тук, за да остане. Може би някои хора още не са забелязали, но от известно време живеем в дигитална епоха. Кризата с пандемията просто забърза темпото и дълбочината на адаптацията към нея (бел. ред. - дигиталната епоха). Новото темпо изиска от много бизнеси да действат бързо и трябва да го направят, защото иначе ще бъдат заличени от бизнес сцената. Обикновено, където има заплахи, има и възможности. Компаниите трябва да ги видят, за да могат да определят бъдещите си стратегии.
Това заяви Горан Ангелов след въпроса дали ускорената дигитализация е устойчив процес за бизнесите и какви са предизвикателствата, които ще срещнат компаниите, които не са достатъчно добре подготвени за нея.
Горан Ангелов е основател и изпълнителен директор на IT компанията “Ай Би Ес България” (IBS). Тя е една от водещите ИТ компании в страната с фокус върху финансовата индустрия, предоставя консултантски ИТ услуги, разработва софтуерни решения и системна интеграция. Горан Ангелов беше лектор на тазгодишната конференция “HR & Leadership Forum 2020: Leadership in times of crisis”, организирана от “Капитал” и “Кариери”, на която взе участие в дискусионния панел “Лидерство по време на криза”. Основен акцент в представянето му по време на панела беше, че компаниите, които ще излязат чисти и цели от кризата, са тези, които са осъзнали жизнено важното значение на технологиите в епохата, в която живеем.
Конференцията съвпадна с деня (25 ноември), в който управляващите в страната обявиха, че въвеждат нови мерки за ограничаване на разпространението на Covid-19 по време на втората вълна, които ще се отразят негативно или дори пагубно на много бизнеси, културни и социални дейности. В тази връзка Горан Ангелов беше попитан как, според него, ще се отрази новият частичен локдаун на бизнеса на IBS. Той сподели, че за компании, като неговата, които са преминали през първата вълна на кризата почти безпроблемно, е сигурно, че ще преминат и през втория частичен локдаун напълно подготвени.
Няма бизнес, който да не е негативно засегнат от тази криза, поради факта, че икономиката е взаимосвързана… освен бизнесът, който помага за преминаването към дистанционна работа.
Според него, пред много от компаниите стои извънредно важната задача да трансформират бизнес процесите си, за да успеят да оцелеят.
На въпроса дали на IBS се е наложило да избира между това да спаси бизнеса или да запази служителите си, той споделя, че в индустрията, която представлява, запазването на хората, означава запазване на бизнеса. И допълва, че компаниите, които предоставят услуги, не трябва да разчитат на бранда си, а на екипите си, които предоставят качеството на клиентите. Горан Ангелов разказа и за кризисния мениджмънт в “Ай Би Ес България”, който, за разлика от много други компании, е бил “много, много прост” - общата тревожност е била преодоляна, като се е осигурила психологическа помощ на служителите и като са дадени “обещания”, че няма да бъдат съкращавани, уволнявани или изпратени в неплатен отпуск хора по време на кризата, както и че няма да бъдат намалявани заплати и обезщетения. Екипите във фирмата му са били регулярно информирани не само за епидемиологичната обстановка, но и за финансовата.
В интервю пред “Капитал”, основателят на IBS изрази мнението си, че въпреки успешното прилагане на ускорената дигитализацията в услуги и продукти по време на криза, има още много работа, върху която трябва да се наблегне и тя засяга вътрешните процеси на компаниите.
За да не остане само красивата опаковка, е необходимо да се отдели специално внимание на вътрешните процеси и правила, които управляват бизнеса. Няма как да искаш да предложиш истинско дигитално обслужване, при положение че вътрешните процеси и култура са още в миналия век.