
Д-р Дейвид Батман, "Virgin Pulse": Устойчивият бизнес има нужда от устойчиви служители
Коментар от HR & Leadership Forum 2020: Leadership in times of crisis
Спрете да гледате новини толкова много и започнете да търсите доказателствата си от достоверни и доверени източници. Затова призовавам бизнес лидерите да информират служителите си с научна и проверена информация.
Д-р Дейвид Батман е лекар над 47 години и консултант по трудова медицина повече от 30 години. 20 години е ръководил дейността, свързана с трудовото здраве, безопасността и благосъстоянието на служителите на Nestle във Великобритания и Ирландия, и има специални интереси в областта на психичното здраве на работното място, оценката на риска, рехабилитацията и презаселването на служителите. Преди това д-р Батман е бил главен медицински директор за Global Corporate Challenge (GCC), а сега е ценен член на Консултативния съвет на Virgin Pulse Science.
Имам практически опит в медицината вече близо 50 години. За това време видях много промени и еволюции, но това, на което сме свидетели през последните десет месеца, е абсолютно непознато за всички, които са практикували и практикуват медицина.
Хората са стресирани заради постоянно променящите се мнения на лекарите, но това се дължи на постоянното развитие и непредвидимост на вируса Covid-19. Самият д-р Батман твърди, че всеки ден научава нещо ново за Covid-19.
Всъщност, ние не си променяме мненията, просто учим нови неща.
Според Световната здравна организация (СЗО), дефиницията за здраве е “състояние на пълно физическо, умствено и социално благоденствие, а не непременно отсъствие на заболяване или слабост…" продължава с това, че "информираното мнение и активното сътрудничство от страна на обществеността са изключителн важни за подобряването на здравето на хората.”.
Във връзка с тази дефиниция Дейвид Батман посъветва всички бизнес лидери да дават доказани, научни съвети на своите служители, защото в противен случай те много лесно могат да попаднат в клопката на дезинформацията, която масово се разпространява в медиите и интернет и обърква обществата най-вече в момент на криза като тази. Не само това, важно е и бизнесът да разбере, че трябва да се движи напред, защото случилото се в миналото вече не отговаря на настоящето. В тази връзка д-р Батман даде пример с цитат от книгата “Алиса в страната на чудесата”:
“Не мога да се върна във вчера, защото тогава бях друг човек!”
Много от видовете услуги на здравеопазването, услуги за психично и емоционално благополучие, подкрепа, която бизнесите дават на служителите си, са все още валидни, но и много са вече излишни и не биха сработили в новата ситуация. Доскоро благосъстоянието на хората не беше особено популярна тема и не беше топ приоритет на компаниите, фокусът беше върху физическото здраве. Сега обаче, Дейвид Батман споделя, че с колегите му са изчислили, че 9% от служителите в компаниите страдат от някаква форма на психологически проблеми.
Освен притеснения, които хората имат в личния и професионални живот, светът преживява и криза на доверието и сигурността в много по-големи мащаби. Д-р Батман коментира, че е нормално обществата да са загубили доверие в политическите, икономическите и медицинските лидери, защото липсата на доверие се дължи на безпокойството, което всеки изпитва под някаква форма, а то се храни от дезинформацията.
Дейвид Батман подчерта, че досега главните изпълнителни директори, финансовите директори и главните оперативни директори са били фокусирани във възвръщаемостта от направените инвестиции. Този невидим вирус обаче показа, че всички сме психически уязвими и фокусът, който трябва да бъде поставен занапред, е благосъстоянието на хората, защото рискът за бизнеса се увеличава заедно с техните страхове и тревоги.