
Как се промени ангажираността на служителите през 2020 г.
ARS Bulgaria, доставчик на решения за управление на риска, застрахователно посредничество и услуги свързани с човешкия капитал, представи международно проучване, в което участва и България, което показва по какъв начин се променя нивото на ангажираност на служителите в компаниите след началото на кризата през март м.г.
Под ангажираност на служителите се разбира в каква степен служителите са отдадени и вярват в целите на организацията, подкрепят визията и стратегията на компанията и са ентусиазирани да продължават да работят в дадената организация. Изненадващо е, че според проучването, служителите са били най-ангажирани през второто тримесечие на м.г., когато извънредното положение влезе в сила и у нас. Тогава 75% от тях са се чувствали отдадени на работата, а месеци преди и след това нивото на ангажираност е с около 10% по-ниско.
Авторите на проучването посочват, че това психологическо явление си има своето обяснение - фокусът на лидерите в организациите тогава бе да гарантират, че служителите се чувстват информирани, обгрижвани и свързани с другите в организацията. Ангажиращите фактори с най-голямо увеличение през 2020 г. са:
- Преките ръководители
- Управлението на представянето - идентифицирането, оценяването, развиването и подобряването на служителите
- Висшият мениджмънт
Източник: ARS Bulgaria
Умението да ръководиш хора, които не виждаш ежедневно и които са в постоянен дистрес от случващото се в световен мащаб изисква един по-различен подход на комуникация и поведение и това принуди много лидери да инвестират в меките умения на служителите, а много специалисти “Човешки ресурси” да инвестират в уменията на лидерите.
Същевременно пред висшият мениджмънт все още стои задачата да помага на служителите да се свързват с организацията, нейната мисия и цел, а също и с техните лидери и колеги. Скъсяването на разстоянието между висшият мениджмънт и служителите в организацията, следва да бъде приоритет през идните месеци, като това ще спомогне за повишаването на доверието на служителите в организацията, целите и мисията на компанията.