Меню
Затвори
  • Обяви
  • Компании
  • Публикации
  • Обяви
  • Компании
  • Публикации
 
Натиснете Enter за търсене ""
Град
  • © Личен архив
  • Велислав Филипов
  • Кариери
  • 30 авг 2022
  • Професии

Романтиката на професията "учител" се завръща - Юлия Мишкова от „Заедно в час“

България е в топ пет на държавите в Европейския съюз по дял на учителите на възраст над 50 години, по данни на Евростат. Почти 50% от учителите у нас са на възраст над 50 години, а най-голям е делът на преподавателите от 50 до 54 години, следван от възрастовата група 55-59 години, сочат данните. Страната ни е сред държавите в ЕС с лоши резултати в образованието – закостеняла и неразвита програма, остарели учебници, застаряващи и ниско платени учители. От години различни правителства се мъчат с един или друг подход за реформа, но реална промяна не се вижда. Пандемията и дистанционното обучение извади още повече на показ проблемите в училищата ни. Kак един бъдещ учител преминава през курса „Нов път в преподаването“, какви са предизвикателствата и трудностите пред младите хора, които са решили да се реализират в българската образователна система, разказват за „Кариери“ обучители от организацията “Заедно в час”.

Юлия Мишкова е старши специалист „Обучение на учители“ в „Заедно в час” от 2018 г. Тя е част от третия випуск на програмата „Нов път в преподаването“ (2013-2015), и е преподавател по история в 54 СУ „Св. Иван Рилски” в София. Юлия Мишкова е завършила „Минало и съвремие на Югоизточна Европа“ в Софийския университет „Св. Климент Охридски”. Малко след завършването си става част от програмата “Заедно в час” и в продължение на три години преподава история.

 

Г-жо Мишкова, какви са функциите на обучаващия учители в „Заедно в час“?
Да си обучител на учители в „Заедно в час“ със сигурност е много динамична професия. Голяма част от работата ми е свързана с търсене и анализ на доказали се преподавателски практики, които да обсъждаме с учителите и които да им помагат да ангажират всички ученици. Други функции са свързани с подреждането в логическа и надграждаща се последователност на основните цели на обученията, през които участниците в програмата преминават. Логистична организация на обученията, подкрепа и консултации с външни обучители, с които работим.
 

Обяви за работа

Регионален мениджър продажби (м/ж) – регион Монтана/Козлодуй

Лидл България ЕООД & КО, Монтана

Customer Protection Contact Center Analyst with German language

Entain, София
Покажи всички

Колко са учениците в професионалните и общообразователните училища у нас

Кои са основните умения, които предавате на начинаещите учители?
Основните умения могат да бъдат разделени в две големи категории – умения за планиране и подготовка на учебния процес и социално-емоционални умения. Първата категория включва умения за планиране на учебния процес, създаване на ангажиращи и смислени учебни преживявания, проследяване и измерване на напредъка на учениците и вземане на решения, базирани на данни. Втората категория е свързана с цялостното развитие на социално-емоционалните компетентности на участниците. Това дава възможност, както да изграждат по-ефективни отношения с колегите, учениците и родителите, с които работят, така и да развиват собствената си самоосъзнатост и самоконтрол върху преживяването им.
 

Колко от записалите се в обучението на „Заедно в час“ стигат до класната стая успешно - реализирани?
От хората, които започват лятното обучение, 85% влизат в училище. Причините за отказ са различни –  има лични такива, но има и хора, които разбират в по-голяма степен какво точно означава да бъдеш учител и колко комплексна и натоварена професия е, преценявайки, че това не е за тях. Професията със сигурност е натоварваща – отвъд голямата заетост и множество задачи, отговорността, която общуването с ученици носи, е голяма и понякога изтощаваща.

Ученици от НТБГ спечелиха Европейската олимпиада по статистика

Защо досега образованието не бе привлекателно за младите хора?
В последните години отношението към професията започна да се променя. Вижда се, че от една страна започва плавно да се връщат авторитетът и романтичния образ на професията, да се позиционира като важна в обществото. Разбира се, не можем да подминем и фактора на заплащането – увеличението на заплатите, сигурността на професията също оказва влияние. Интересно е, че продължава да витае митът за работното време на учителя – отвъд продължителната лятна ваканция, истината е, че графикът и работното време на учителя през учебната година са изключително натоварени.

Oще за образователните перспективи в България пред младите хора четете  в специалното издание "Моята Кариера" през септември 2022. 

Сподели статията в:
Следвайте Кариери в:
LinkedInGoogle NewsFacebook
КонтактиИКОНОМЕДИА АДгр. София 1000, Столична община – район "Средец"ул. "Иван Вазов" № 20тел.: +359 2 4615 396e-mail: [email protected]
Кандидати
  • Информация за кандидати
Компании
  • Информация за компании
За Кариери
  • За нас
  • Моята Кариера
  • Бюлетин
  • Контакти
Още от Икономедиа
  • Капитал
  • Икономедиа
  • Дневник
  • Регал
  • Бакхус
© 2023 Икономедиа 2006 - 2023 съгласно  Общи условия за ползване на Икономедиа |  Общи условия за ползване на karieri.bg | Политика за бисквитките |  Декларация за поверителност
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK