Меню
Затвори
  • Обяви
  • Компании
  • Публикации
  • Обяви
  • Компании
  • Публикации
 
Натиснете Enter за търсене ""
Град
  • © Снимка: Цветелина Белутова
  • Диляна Красимирова
  • Кариери
  • 22 ное 2022
  • HR мениджмънт

"Дискордиа" планира да има 10 000 служители до 2030 г., Жан Вайтилингам

Плановете на българската компания "Дискордиа" са до 2030 година да влезе в топ 10 на най-големите транспортни и логистични компании в Европа, годишните ѝ приходи да достигнат 1 млрд. евро и да увеличи екипа си на 10 000 служители чрез инвестиция в хора и технологии. През тази година "Дискордиа" отбеляза 30 години от създаването си и назначи 2000-я си служител.

Освен за водачи и специалисти в управлението на транспорта, в компанията има кариерни възможности в сферите на финанси, човешки ресурси, администрация, продажби и ИТ.

"Плановете на "Дискордиа" за растежа на служителите ще я направят един от най-големите работодатели до 2030г., каза Жан Вайтилингам, директор „Човешки ресурси“ на "Дискордиа".

Обяви за работа

ICT Associate (GS-6 level, Fixed-term contract, local post)

UNICEF Bulgaria, София

Cloud Architect (2 years temporary contract)

Yettel, София
Покажи всичкиПубликувайте обяви за работа

Той има над 20 години опит в областта на управлението и развитието на човешките ресурси в областта на телекомуникациите и финансовия сектор. Присъединява се към екипа на транспортно-логистичната компания преди 5 години като директор „Човешки ресурси".

Компанията е основана през 1992 година във Варна само с 2 автомобила, а днес притежава флотилия от 1300 модерни камиона. Приходите на "Дискордиа" за 2021 година се равняват на 272 млн. лв., а ръстът е от 50%. 

Г-н Вайтилингам, през 2022 година обявихте назначаването на 2000-я служител. Как ще достигнете целта да имате 10 000 служители до 2030 г.?

Очакванията ни са, „Дискордиа“ да стане един от най-големите работодатели, а за да постигнем това, на фона на все по-конкурентния пазар на труда, трябва да предложим едно много по-различно кариерно изживяване.

Стратегията ни е да направим компанията разпознаваема сред кандидатите за работа не само в транспортния сектор, но и на целия пазар. Стремим се да повишим като цяло интереса на млади и талантливи хора към транспортната индустрия. Партнираме си с висши учебни заведения, предоставяйки стипендии и възможности за младите хора да се докоснат до реалния бизнес чрез стажантски програми, дни на отворените врати, чрез които да им представим бизнес модела и динамиката във компания. 

Нашата амбиция е да повишим и имиджа на логистичния сектор в България, като цяло. Забелязваме, че практиката в момента е да се наемат нископлатени служители, което показва, че най-вероятно те не са най-качествените на пазара.

Ето защо, не спираме да инвестираме в развитието на хората си, поддържаме нива на заплащане над средното за страната и непрекъснато подобряваме кариерното изживяване в компанията. 

Ръстът на годишна база, който постигаме е над 30% увеличаване на екипа, разширявайки дейността на компанията. Това води до разрастване на функциите ѝ и създаване на нови екипи, давайки възможност на настоящите си служители да продължат кариерното си развитие.

В какви области могат да се развиват служителите на "Дискордиа"?

"Дискордиа" претърпя трансформация от предприемачески стартъп преди 30 години, започнала с 4 служители във Варна, до корпоративна структура с екип от 2000 човека. 

Последните 4-5 години компанията започна да изгражда различни корпоративни структури. Привлякохме търговски директор, който работи по унифициране на търговската ни политика. Създадохме отдел “Човешки ресурси” преди 5 години и финансова дирекция с модерни бизнес функции, отдел планиране, счетоводство, кредит и контрол.

Изградихме и ИТ отдел, към който привлякохме водещи специалисти. Част от стратегията ни е "Дискордиа" да се превърне в технологична компания в транспортната индустрия. 

Започваме изграждането на маркетингов отдел и да предоставяме възможности за кариерно развитие не само за специалистите в управление на транспорта, но и в по-широкия спектър на бизнеса.   

От няколко години имаме офиси в Румъния и Украйна и плановете ни са да продължим развитието на компанията в цяла Европа. Започнахме и да експатрираме наши успешни служители в тези офиси. Смятам, че това е добра практика от една страна за развитие на бизнеса, а от друга, за кариерното развитие на талантите на компанията.

Какви са предизвикателства пред логистичния бизнес при набирането на кадри?

Предизвикателствата от една страна са атрактивността на бранша, а от друга, висококонкурентният пазар на труд и разнообразните кризи през последните няколко години, започвайки от здравната, икономическата и социалната. 

Успяваме да посрещнем тези предизвикателства, като предлагаме стабилност и развитие на нашите служители. Това ни помага да преодоляваме и проблемите на един свит пазара на труд, който наблюдаваме в момента. Нашата стратегия е да привличаме хора със значителен професионален опит в логистичния и други бизнес сектори. 

Доказателство за това са висококвалифицираните кадри на водещи позиции в компанията. Финансовият ни директор се присъедини към екипа от голяма европейска банка. Новият ни маркетинг директор е работил за глобални марки в технологичния бранш, а търговския ни директор е с дългогодишен опит в телекомуникациите и банковия сектор.

Нашата стратегия е да привличаме кадри не само от логистичния сектор, а и от общофункционалните сфери на бизнеса. По този начин повече млади хора ще имат възможност да работят и черпят опит от висококвалифицирани експерти от различни бизнес области. 

Разбираме нуждите и желанията на младите таланти, да работят за компания, в която да имат възможността да надградят кариерата си не само йерархично, но и като знания. "Дискордиа" се различава от останалите логистични компании в България, защото предоставя много възможности за развитие.

Как успявате да привлечете нови таланти?

Много важно е компаниите в логистичния сектор да развиват служителите си, да им предоставят възможности за обучение и да им създават положително кариерно изживяване. И не на последно място, работната среда, която става все по-важна за кандидатите. 

Всички офиси на "Дискордиа", са от типа отворени пространства, за да отразят ценностите на компанията за откритост и прозрачност към нашите служители, партньори и клиенти. Те са изключително зелени, което е препратка към другата ни ценност - да бъдем екологична и зелена компания, оперирайки в сектор, който е отговорен за замърсяването на околната среда.

Полагаме усилия за намаляване на въглеродния си отпечатък, чрез програмите ни за икономично шофиране. Нашите водачи преминават обучителна програма за управление на превозните средства, в следствие на нея нашите камиони са средно с 30% по икономични от европейските ни колеги. 

Непрекъснато развиваме технологичните и дигиталните умения на нашите водачи, сега предстои и нова програма, чрез която допълнително ще подобрим умения им за работа с нови дигитални технологии и оптимизираме цялостния логистичен процес

Какви иновации предвижда компанията?

Съсредоточили сме усилията си във внедряването на най-новите софтуери за управление на транспорта и развитието на технологиите в логистиката. В момента работим по въвеждането на нова система за управление на транспорта (transport management system, TMS), решение за управление на нашия логистичен и транспортен бизнес, което ще е последвано от внедряването на ERP софтуер, който ще бъде от най-съвременно поколение.

Тези нови технологични иновации налагат и създаването на екип от ИТ специалисти в областта на бизнес анализа, управлението на проекти, системната администрация и информационната сигурност. В тези области планираме да отворим и нови свободни позиции в компанията.

Следващата стъпка ще бъде компанията да започне да произвежда собствени технологични софтуерни решения за логистиката и транспорта.

Каква е стратегията за развитие и обучения?

Изградихме вътрешен център за обучения, който създава годишна програма на база съвместен анализ между отдел “Човешки ресурси” и различните бизнес поразделения на компанията.

Имаме програми за идентифициране и управление на таланти и за развитие на средния мениджмънт. В тези две програми определяме индивидуални планове за развитие на хората.

В тези програми използваме смесен инструментариум, като коучинг, включвайки представители на лидерския екип, както и външни експерти. Поставяме реални проекти и задачи, защото опитът ни показва, че учене чрез прилагане на новите знания е най-успешната практика, за усвояване на нови умения.

Служителите в тези обучения участват или управляват проекти, които ги поставят в различна среда и им помагат да развиват нови качества. Много важно за нас е да мотивираме хората, преминали през програмата, да споделят своите знания сред служителите в компанията, като по този начин осигуряваме среда за развитие на екипа ни.      

Сподели статията в:
Следвайте Кариери в:
LinkedInGoogle NewsFacebook
КонтактиИКОНОМЕДИА АДгр. София 1000, Столична община – район "Средец"ул. "Иван Вазов" № 20тел.: +359 2 4615 396e-mail: [email protected]
Кандидати
  • Информация за кандидати
Компании
  • Информация за компании
За Кариери
  • За нас
  • Моята Кариера
  • Бюлетин
  • Реклама
  • Контакти
Още от Икономедиа
  • Капитал
  • Икономедиа
  • Дневник
  • Регал
  • Бакхус
© 2023 Икономедиа 2006 - 2023 съгласно  Общи условия за ползване на Икономедиа |  Общи условия за ползване на karieri.bg | Политика за бисквитките |  Декларация за поверителност
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK