Меню
Затвори
  • Обяви
  • Компании
  • Публикации
  • Обяви
  • Компании
  • Публикации
 
Натиснете Enter за търсене ""
Град
  • © Shutterstock
  • Велислав Филипов
  • Кариери
  • 20 яну 2023
  • Организационна култура

Над 2 млн. са търсенията в Google за извинение за отсъствие от работа през 2022 г.

„Извинение за отсъствие от работа поради болест“ е било най-търсеното словосъчетание през 2022 г. Това показва проучване на търсачката Google и компанията Frank Recruitment Group.

Търсенията в Google за достоверни извинения за неявяване на работа достигнаха над 2,2 милиона през 2022 г. спрямо едва 112 хил. през 2020 г.

Някои от най-популярните думи за търсене през 2022 г. бяха „извинение за пропускане на работа заради болест“ и „най-добрите извинения за неотиване на работа“.

Обяви за работа

Middle Quality Assurance Engineer

UST, София

Customer Protection Contact Center Analyst with German language

Entain, София
Покажи всички

Данните сочат, че тенденциите за смяна на работното място и желанието за работа от вкъщи са повлияли върху увеличения брой на търсенията.

  • Ключовите служители не се оплакват - те напускат

В последните месеци все повече работодатели искат от своите служители да започнат да идват в офиса, а не да работят дистанционно. Затова и се увеличават служителите, които се обръщат към Google за „най-добрите“ и „правдоподобни“ извинения за отсъствие от работа. Това показват данните на търсачката за отминалата 2022 г. Статистиката сочи, че 2 230 240 са търсенията в Google в САЩ за извинения за пропускане на работа. Това е огромен скок в сравнение с 2020 година, когато се отчитат едва 112 хил. търсения. За период от пет години - от 2018 г. досега, компанията отбелязва 630% увеличение на обема на търсене за най-популярните думи за търсене в Google относно извинения за отсъствие от работа, пише Business Insider.

Голямото извинение

„Извинение за пропускане на работа заради болест“ е било най-търсеното словосъчетание през 2022 година от 10-те най-популярни търсения през последните пет години, следван от „достоверно извинение за отсъствие от работа“. През 2018 година потребителите са направили 305 хил. търсения, като „добри извинения за липса на работа“ е най-популярната.

  • Служители на Google вече работят хибридно

Повечето от 10-те най-популярни думи за търсене включват словосъчетанията „извинения за неходене на работа“. Говорител на Frank Recruitment Group, компанията, която също прави проучване за увеличеното търсене за извинения за неявяване в офиса, споделя, че болестта е най-често използваното от служителите, следвано от автомобилен или друг вид инцидент. На следващите места се нареждат семейни проблеми, посещения при лекар и т.н.

Бум през 2022 г.

Интересно е да се отбележи, че броят на търсенията от подобен аспект е намалял след 2018 г., като най-малкият брой търсения е през 2020 г. – 112 хил., но през 2021 г. броят им скоча до малко 1,8 млн. 

Роуън О'Грейди, президент на Frank Recruitment Group, пише в доклад, че определено е интересно да се види как търсенията „скачат толкова драстично навсякъде в света през 2021 г.“. Специалистът е категоричен, че скокът е именно заради намерението на мениджърите за връщане на служителите към офис средата.

„Моделите и навиците на работа на служителите са засегнати от пандемията“, казва О'Грейди пред Insider, добавяйки, че въпреки призивите към работещите да се върнат в офиса, той все още вижда компаниите да предлагат дистанционна работа и гъвкаво работно време, за да привлекат повече таланти - особено в определени сфери.

  • Две трети биха напуснали работа, вместо да се върнат в офиса

„Служителите са свикнали да прекарват повече време със семействата си и да се откажат от ежедневното пътуване, така че работодателите трябва да имат това предвид, когато молят работещите да се върнат в офиса“, сигурен е О'Грейди.

Засегнати от пандемията

Според мнозина специалисти нарастването на месечните търсения за извинение за отсъствие от работа също може да е знак, че хората са били по-силно засегнати от пандемията и след този период са свикнали с дистанционния начин на работа повече от всякога.

Шейн Теран, уелнес треньор и стратег по организационно развитие в SP Consulting, определя мениджърите, които са категорични в намерението си да върнат служителите в офиса, като лоши стратези и немислещи за работната сила. „Някои работодатели не са достатъчно разбрани по отношение на служителите си, които трябва да се върнат в офиса“. Теран е категоричен, че работещите винаги ще имат обосновка затова, че не могат да дойдат в някои дни до офиса заради дадени обстоятелства.

  • Служителите искат гъвкаво работно време и гъвкави офис пространства

Когато един служител стигне дотам, че да измисля извинения за неявяването си на работа не е никак добре за работодателите. Най-вероятната следваща стъпка е търсене на нова позиция в друга компания и напускане. Това, на фона на безпрецедентната ситуация с липса на кадри, особено в някои индустрии, не е вариант за компаниите

„Хората се нуждаят от повече време за почивка, за да се справят с дълготрайните стресови фактори, които идват с пренастройването“, споделя Теран, добавяйки, че работодателите също се пренастройват, което може да доведе до по-високи работни натоварвания и все повече увеличаващи се цели.

Голямото завръщане

Някои компании като Goldman Sachs върнаха служителите си обратно в офиса с аргумента, че е важно по-младите и новите служители да се адаптират, ръководени от по-опитните. В началото на годината главният изпълнителен директор на Disney Боб Айгън призова работещите, които в момента действат от вкъщи, да започнат да работят от офиса по четири дни в седмицата от началото на март. 

  • Как да се подготвим за завръщане в офиса

През последните месеци редица компании, включително Snap, Tesla и Uber, обявиха подобни промени в своите работни политики. От септември служителите на технологичния гигант Apple са задължени да работят три дни в седмицата в офисите на фирмата. През ноември мултимилиардерът Илон Мъск нареди на служителите на Twitter да се върнат в офиса за 40 часа седмично, слагайки край на постоянната политика на компанията за „работа отвсякъде“.

Сподели статията в:
Следвайте Кариери в:
LinkedInGoogle NewsFacebook
КонтактиИКОНОМЕДИА АДгр. София 1000, Столична община – район "Средец"ул. "Иван Вазов" № 20тел.: +359 2 4615 396e-mail: [email protected]
Кандидати
  • Информация за кандидати
Компании
  • Информация за компании
За Кариери
  • За нас
  • Моята Кариера
  • Бюлетин
  • Контакти
Още от Икономедиа
  • Капитал
  • Икономедиа
  • Дневник
  • Регал
  • Бакхус
© 2023 Икономедиа 2006 - 2023 съгласно  Общи условия за ползване на Икономедиа |  Общи условия за ползване на karieri.bg | Политика за бисквитките |  Декларация за поверителност
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK