
Над 2 млн. са търсенията в Google за извинение за отсъствие от работа през 2022 г.
„Извинение за отсъствие от работа поради болест“ е било най-търсеното словосъчетание през 2022 г. Това показва проучване на търсачката Google и компанията Frank Recruitment Group.
Търсенията в Google за достоверни извинения за неявяване на работа достигнаха над 2,2 милиона през 2022 г. спрямо едва 112 хил. през 2020 г.
Някои от най-популярните думи за търсене през 2022 г. бяха „извинение за пропускане на работа заради болест“ и „най-добрите извинения за неотиване на работа“.
Обяви за работа
Покажи всичкиДанните сочат, че тенденциите за смяна на работното място и желанието за работа от вкъщи са повлияли върху увеличения брой на търсенията.
В последните месеци все повече работодатели искат от своите служители да започнат да идват в офиса, а не да работят дистанционно. Затова и се увеличават служителите, които се обръщат към Google за „най-добрите“ и „правдоподобни“ извинения за отсъствие от работа. Това показват данните на търсачката за отминалата 2022 г. Статистиката сочи, че 2 230 240 са търсенията в Google в САЩ за извинения за пропускане на работа. Това е огромен скок в сравнение с 2020 година, когато се отчитат едва 112 хил. търсения. За период от пет години - от 2018 г. досега, компанията отбелязва 630% увеличение на обема на търсене за най-популярните думи за търсене в Google относно извинения за отсъствие от работа, пише Business Insider.
Голямото извинение
„Извинение за пропускане на работа заради болест“ е било най-търсеното словосъчетание през 2022 година от 10-те най-популярни търсения през последните пет години, следван от „достоверно извинение за отсъствие от работа“. През 2018 година потребителите са направили 305 хил. търсения, като „добри извинения за липса на работа“ е най-популярната.
Повечето от 10-те най-популярни думи за търсене включват словосъчетанията „извинения за неходене на работа“. Говорител на Frank Recruitment Group, компанията, която също прави проучване за увеличеното търсене за извинения за неявяване в офиса, споделя, че болестта е най-често използваното от служителите, следвано от автомобилен или друг вид инцидент. На следващите места се нареждат семейни проблеми, посещения при лекар и т.н.
Бум през 2022 г.
Интересно е да се отбележи, че броят на търсенията от подобен аспект е намалял след 2018 г., като най-малкият брой търсения е през 2020 г. – 112 хил., но през 2021 г. броят им скоча до малко 1,8 млн.
Роуън О'Грейди, президент на Frank Recruitment Group, пише в доклад, че определено е интересно да се види как търсенията „скачат толкова драстично навсякъде в света през 2021 г.“. Специалистът е категоричен, че скокът е именно заради намерението на мениджърите за връщане на служителите към офис средата.
„Моделите и навиците на работа на служителите са засегнати от пандемията“, казва О'Грейди пред Insider, добавяйки, че въпреки призивите към работещите да се върнат в офиса, той все още вижда компаниите да предлагат дистанционна работа и гъвкаво работно време, за да привлекат повече таланти - особено в определени сфери.
„Служителите са свикнали да прекарват повече време със семействата си и да се откажат от ежедневното пътуване, така че работодателите трябва да имат това предвид, когато молят работещите да се върнат в офиса“, сигурен е О'Грейди.
Засегнати от пандемията
Според мнозина специалисти нарастването на месечните търсения за извинение за отсъствие от работа също може да е знак, че хората са били по-силно засегнати от пандемията и след този период са свикнали с дистанционния начин на работа повече от всякога.
Шейн Теран, уелнес треньор и стратег по организационно развитие в SP Consulting, определя мениджърите, които са категорични в намерението си да върнат служителите в офиса, като лоши стратези и немислещи за работната сила. „Някои работодатели не са достатъчно разбрани по отношение на служителите си, които трябва да се върнат в офиса“. Теран е категоричен, че работещите винаги ще имат обосновка затова, че не могат да дойдат в някои дни до офиса заради дадени обстоятелства.
Когато един служител стигне дотам, че да измисля извинения за неявяването си на работа не е никак добре за работодателите. Най-вероятната следваща стъпка е търсене на нова позиция в друга компания и напускане. Това, на фона на безпрецедентната ситуация с липса на кадри, особено в някои индустрии, не е вариант за компаниите
„Хората се нуждаят от повече време за почивка, за да се справят с дълготрайните стресови фактори, които идват с пренастройването“, споделя Теран, добавяйки, че работодателите също се пренастройват, което може да доведе до по-високи работни натоварвания и все повече увеличаващи се цели.
Голямото завръщане
Някои компании като Goldman Sachs върнаха служителите си обратно в офиса с аргумента, че е важно по-младите и новите служители да се адаптират, ръководени от по-опитните. В началото на годината главният изпълнителен директор на Disney Боб Айгън призова работещите, които в момента действат от вкъщи, да започнат да работят от офиса по четири дни в седмицата от началото на март.
През последните месеци редица компании, включително Snap, Tesla и Uber, обявиха подобни промени в своите работни политики. От септември служителите на технологичния гигант Apple са задължени да работят три дни в седмицата в офисите на фирмата. През ноември мултимилиардерът Илон Мъск нареди на служителите на Twitter да се върнат в офиса за 40 часа седмично, слагайки край на постоянната политика на компанията за „работа отвсякъде“.