
Vivacom - работодател и развитие
Новината от началото на март 2023 г. е отличието за служителите на Vivacom, чиято ежемесечна дарителска дейност в подкрепа на каузи свързани с лечение на тежки заболявания на техни колеги и децата им спечели наградата Златен знак за 2022 година, връчен по време на церемонията Отговорна компания – отговорни служители, на фондация BCause. Призът отбелязва развитието на фонд VIVA Help, който от 2015 г. подкрепя финансово лечението на тежки заболявания на служители и техните деца, когато разходите не се покриват от Здравната каса или от допълнителното здравно застраховане, осигурено от компанията. До момента са събрани над 1.2 млн. лв., от които близо 700 хил. лв. са използвани по предназначение. Само през 2022 г. фондът е осигурил животоспасяващо лечение за 10 служители, някои от които са подпомогнати за продължаващо лечение.
Този пример, редом с класирането в топ 10 на най-желаните работодатели в България за 2022 година на Employer of Choice, са най-пресните свидетелства отвън за културата с фокус към човека и работна атмосфера вътре в телекома, което е доказала се във времето основа за бизнес развитието и световни отличия.
Портфолиото на компанията, от решения за частни и бизнес клиенти, включва както мобилни и фиксирани гласови услуги, високоскоростен мобилен и широколентов интернет, сателитна и интерактивна телевизия от най-ново поколение, така и иновативни решения в областта на умните градове, IoT, дигитално образование, облачни услуги и индивидуални предложения за нуждите на корпоративните клиенти. През 2020 г. Vivacom стартира първата търговска 5G мрежа в България по метода за динамично споделяне на спектъра. А, от август 2021 г. Vivacom e с най-голямата 5G мрежа в България*, покриваща над 200 града и курорта. Телекомът пръв осигурява и ултра висока скорост от до 10 Gbps в оптичната мрежа, на определени места в големите градове от страната.
Всички иновации в портфолиото от продукти и услуги, са възможни благодарение на високото качество на мрежата, технологичната инфраструктура на компанията и най-вече безспорния професионализъм и отдаденост на служителите. Само високи стандарти сред хората в компанията могат да са основа за световни отличия. През 2021 година Световната Телепорт Асоциация (WTA) отличи сателитна станция „Плана“ на Vivacom със сертификат Tier 4 - нaй-виcoĸaтa възмoжнa cтeпeн нa cepтифиĸaция в oблacттa нa caтeлитнитe ycлyгитe и ĸлacиpa cтaнциятa cpeд нaй-мoдepнитe cъopъжeния в cвeтa oт cвoя тип. Това означава, че наземната станция “Плана“ покрива всички стандарти (локация, двойно подсигурено техническо оборудване, високо професионална 24/7 поддръжка и т.н.) и е една от 19-те подобни съоръжения, сертифицирана с Tier 4 в света.
Но ангажиментът към обществото не се изчерпва единствено с предлагането на висококачествени телекомуникационни продукти и услуги. През годините Vivacom се утвърди и като социално-отговорна компания, инвестираща в общественото развитие и бъдещите поколения. Социалната политика, обединена в платформата Vivacom Fund, включва сериозни ежегодни инвестиции в сферите на образованието, културата, спорта и благотворителната дейност.
Vivacom е сред най-големите работодатели в България с близо 4500 служители. Чрез многобройни придобивки, различни програми за развитие, обучения и инициативи успешно доказва позицията си на стабилен и предпочитан работодател.
Лятната стажантска програма на Vivacom подпомага млади таланти да превърнат теорията в практика и да намерят своето място в корпоративния свят, като работят върху реални проекти, черпейки знания и опит от истински професионалисти - ментори и колеги. Практиката показва, че всяка година повече от 30% от участниците в програмата остават на постоянни позиции. Лятната стажантска програма на Vivacom e отличена в множество престижни конкурси. Проектът печели награди в категория „Инвеститор в човешки капитал“ на Годишните награди за отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите през 2019 г. и награда в категория Employer Branding Project – Реализирани проекти със стратегически подход към и с перспектива за успешно привличане, управление и задържане на таланти, в конкурс Employer Branding Awards 2020.
От юли 2020 г. Vivacom е част от United Group, водещ доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа с пазар от 40 милиона души. Групата в България включва още Nova Broadcasting Group и вестник Телеграф.
Холандската United Group е водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа. С дейности в осем държави, компанията има близо 15 милиона потребители и над 15 500 служители. United Group разполага с най-широкото мрежово покритие в региона и предлага на потребителите най-атрактивната селекция от телевизионно съдържание от цял свят. Сериозните инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържание и технологии гарантират първокласно качество на продуктите и услугите, които групата предоставя на своите клиенти.