
Kaufland Business Academy - едно успешно партньорство между бизнеса и образованието
Времената на самостоятелно съществуващи и не взаимодействащи си бизнес и образование отдавана отминаха. Настоящата икономическа ситуация изисква от тях да са в тясно сътрудничество и да действат в синхрон и мисъл за бъдещите поколения. Още повече, навлизането на технологиите и динамичният пазар на труда са новите предизвикателства както пред бизнеса, така и пред образователните институции. Всеки от тях трябва да следва и дори да изпреварва тези тенденции. Това логично води до осъзнаване и от двете страни, че само чрез ясно и ползотворно партньорство между бизнеса и образованието бъдещите поколения ще получат знанията и уменията, от които се нуждаят.
Един от най-новите и успешни примери за взаимодействие по оста бизнес – образование е инициативата Kaufland Business Academy. Тя се реализира от Kaufland България в партньорство с Университета за национално и световно стопанство (УНСС). Програмата за бъдещите поколения лидери, водена от лидера в ритейла, е насочена към студенти, имащи за цел да създадат успешна кариера в полето на модерната търговия. Над 30 младежи от различни специалности в УНСС участват в пилотното издание на първата по рода си инициатива в страната. В продължение на два месеца те ще имат възможността да придобият практически ориентирани знания и умения. За целта Kaufland осигурява включването на редица доказани професионалисти от екипа си, които имат богат опит в различни области на сектора на модерната търговия у нас, като лектори в програмата.
Обучението на студентите се състои от шест разнообразни и интересни модула и започна на 9 март. До 27 април младежите имаха възможност да научат повече за най-важните елементи на всеки успешен бизнес. Целта на лекциите бе не само да им даде теоретична основа, но и да ги запознае с реални ситуации от бизнес ежедневието, със силна практическа насоченост. Сред заложените бяха теми като сплотяване на екипа и изграждането на идентичност и бранд. Разбира се, обърнато бе внимание и на тези, които отличават лидерите на пазара – прилагане на иновации, планиране на успеха и на инвестициите, както и позициониране на супербранд. Студентите ще могат да се включат и в допълнителни обучения, а от месец май ще проведат стаж в избран от тях отдел в Централния офис на компанията.
В продължение на малко повече от месец експерти от Kaufland са в близък контакт с младежите от бизнес академията. Ето и част от впечатленията им от студентите до момента:
Ирина Гичева, проектов ръководител в отдел „Планиране на търговски площи“:
„Видях ентусиазирани млади хора, които искат да учат, търсят отговорите на въпросите, които ги интересуват, и не се страхуват да питат, за да разберат това, което ги вълнува. От участието ми като лектор на Kaufland Business Academy разбрах един важен урок: за да спечелиш своята аудитория, трябва да си напълно искрен и естествен с нея – да покажеш как стоят нещата за теб и чрез лична история да се опиташ да мотивираш хората, да не се отказват и да продължават да търсят себе си по пътя към развитието. За мен най-открояващият се момент беше екипната работа на студентите при подготвеното от нас, лекторите, задание. В него те трябваше да наредят техен собствен магазин спрямо желанията и вижданията си.“
Десислава Петровска, ръководител на отдел „Управление на взаимоотношения с клиенти“:
„Това, което забелязах, е, че студентите намират за интригуващо да им се разказват истории - истински истории, в които лесно могат да припознаят себе си, свои познати или най-малкото времето, в което живеят, както и неговите специфики. Затова и логично те бяха доста ентусиазирани за практическата част. Някои от тях се откроиха като лидери по време на екипната работа, което беше интересно да се наблюдава отстрани. Хареса ми, че мислеха над задачите си, имаха вътрешни спорове в екипите, а някои дори имаха нужда от малко помощ при вземането на решенията. Участието ми в Kaufland Business Academy беше първият ми опит като лектор, за което наистина съм благодарна.“
Катерина Ушева, маркетинг директор на Kaufland България, обобщи преживяното по следния начин:
„Останах с невероятни впечатления от срещата си с младите професионалисти. Много ме зарадва фактът, че бяха подготвени. Задаваха уместни и интересни въпроси. Пролича си, че хоризонтът им от познания е доста широк, тъй като даваха примери за реални ситуации в бизнеса, които са извън специалността, която изучават в университета. Изключително впечатлена съм от техните способности да анализират информацията, която им се предоставя. Нетърпелива съм да видя всеки от тях в професионалния живот, в реална работна обстановка. Убедена съм, че знанията и опитът, които ще обменим, ще бъдат обогатяващи.“
Ето какво каза Димитър Кацарски, старши експерт „Позициониране на стоки“, за иновативната образователна програма:
„Намирам проекта Kaufland Business Academy за изключителен. Той представлява шанс за всеки един от нас да сподели историята за своя път в компанията и да разкаже за натрупания до момента опит. Лично за мен това беше едно страхотно преживяване – 5 години по-късно отново се върнах в университета, който съм завършил, но този път бях от другата страна – като лектор. Това беше нещо ново и различно и се оказа един безценен опит.“
Част от 34-те студентите, избрали да научат повече за бизнеса, като вземат участие в Академията, също споделиха подробности за преживяното до момента в програмата.
Ралица Рачева, студент в 4-ти курс в специалност Бизнес администрация в УНСС:
„Кандидатстването и участието ми в Kaufland Business Academy е едно от най-добрите ми решения в професионален план. Запознах се с много интересни хора, научих повече за сфера от бизнеса, която живо ме интересува, и именно това разпали в мен пламъчето да уча още и още и да искам да бъда част от такава компания.“
Цветелина Панева, студент във 2-ри курс в специалност Регионално развитие, обобщи преживяното до момента в Академията по следния начин:
„В началото на Kaufland Business Academy ми направи впечатление, че хората, които ме заобикалят - колеги и лектори, са изключително позитивни. Още тогава усетих, че да стана част от първото издание на Академията, е било правилният избор. Благодарение на занятията придобих много нови и полезни знания и умения и не се съмнявам, че ще успея да ги приложа и затвърдя по време на стажа.“
Стефани Георгиева, студент в 3-ти курс в специалност Бизнес администрация в УННС:
„По време на Академията научих, че е важно да бъдем внимателни в работата си, да извличаме най-ценното от нея и да вникваме в детайлите. Имахме шанса да почерпим опит от един млад и много свеж екип, който несъмнено ни представи много интересни казуси и ни даде практични съвети.“
Мартин Стоянов, студент в 3-ти курс в специалност Бизнес икономика и мениджмънт с преподаване на английски език, сподели:
„Определено бих препоръчал Kaufland Business Academy на своите колеги, защото тя обвързва теоретичната подготовка в университета с реални бизнес казуси, свързани с дейността на Kaufland. Тя е страхотна възможност за студенти да се срещнат с експерти в ритейл сектора, които са силно мотивирани да обогатят знанията и уменията им както в професионален, така и в личностен план.“
Съвместният проект на Kaufland България и УНСС е една сигурна стъпка в изграждането на стабилна връзка между образованието и бизнес практиката. С подобна иновативна академия, ритейлърът за пореден път демонстрира своята отдаденост към развиването на младите таланти в страната. Осигуряването на добре структурирана и наситена с реален професионален опит образователна среда е ключово за свързването на наученото по време на обучение с приложимото в бизнеса.