С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Най-добрите идеи идват от среда, в която хората се чувстват чути и ценени

Патриша Бътлър, новият Chief Marketing Officer в Taxback Group, за ролята на организационна култура за успеха на компанията и задържането на талантите
Share Tweet Share
Снимка

 

Taxback Group е финансово-технологична група от осем компании, предоставящи услуги в сферата на финансите, международния пейрол, паричните преводи и пътуванията. Компанията е основана през 1996 година от ирландския предприемач Тери Клун. Към днешна дата Taxback Group може да се похвали с клиенти - мултинационални компании и физически лица, от над 130 различни държави по света, а служителите ѝ само в България наброяват близо 1000 души.

През лятото на 2019 година поста Chief Marketing Officer в компанията зае Патриша Бътлър. Срещаме се с госпожа Бътлър, за да разберем повече за работата ѝ в Taxback Group, както и целите, които си поставя във връзка с изграждането на глобална стратегия по отношение на вътрешнофирмената комуникация и организационната култура в групата.

Госпожо Бътлър, каква е вашата роля в Taxback Group?

Като Chief Marketing Officer съм ангажирана с разрботването на стратегия за разрастване на бизнеса. В тази си роля работя тясно с отделите по продажби, маркетинг и развитие на продукта. Позицията ми е пряко свързана със създаването и управлението на маркетингова и комуникационна стратегия, която да допринесе за разпознаваемостта на бранда, увеличаване на приходите на компанията, както и не на последно място - повишаване на ангажираността на партньорите, клиентите и служителите на компанията.

Какъв тип организационна култура се стремите да изградите в Taxback Group?

Една от основните ни цели е изграждането на така наречената #OneTeam култура или иначе казано - развиването на чувство на принадлежност към Taxback Group. По-голямата част от деня си прекарваме на работа заедно с нашите колеги и общувайки с доставчици, партньори и клиенти. Подхранването на тези взаимоотношения и инвестирането в тяхното здраве е важно не само от гледна точка на отделния служител, но и за развитието на бизнеса.

Стремим се да създадем среда, основана на страст, автономност, честност и забавление по отношение на това, което правим. Ако обичате предизвикателствата, харесвате да участвате в създаването на нещата от самото начало и искате да се развивате, то Taxback Group е мястото за вас.

В допълнение към всичко това смятам, че успешният бранд не е просто добра фасада. Добрият бранд се гради отвътре навън. За да бъде един бизнес успешен, е необходимо неговите служители да се чувстват добре. Само по този начин те биха могли да бъдат ефективни и да предоставят най-добрите услуги на пазара. Известният цитат на Ричард Брансън днес e по-верен от всякога: "Клиентите не са най-важни. Служителите са на първо място. Ако се грижите добре за служителите си, те ще се погрижат добре за вашите клиенти."

Смятате ли, че поставянето на отделния човек в "центъра" е печеливш подход и във финтех индустрията?

Изхождайки от това, че създаваме продукти и индивидуални решения за нуждите на нашите клиенти и партньори, няма как да бъдем ефективни, без да разчитаме на иновативно мислене на служителите в компанията. А най-добрите идеи идват от среда, в която хората се чувстват чути и ценени. Вярваме, че удовлетвореността и успехите на служителите неминуемо водят до удовлетвореност и успех и при клиентите ни. За нас е важно да създадем място, в което служителите могат да допринесат, както за успеха на бизнеса, така и за своето собствено развитие.

Кои са ценностите, зад които застава Taxback Group?

Уважение - към клиентите, партньорите и колегите ни. Вярваме, че уважението стои в основата на устойчивите взаимоотношения.

Иновации. Смятаме, че винаги има място за подобрение. Водени сме от желанието за иновации във всичко, което правим - от софтуерното разработване до предоставянето на услуги.

Забавление. Работата не трябва да бъде нещо скучно. Бихме искали клиентите ни да се чувстват добре, работейки с нас, а служителите ни да обичат това, което правят.

Честност. Понякога нещата могат да се объркат. Работим за това проблемите да бъдат решавани в открита и подкрепяща среда.

Кои са най-важните аспекти на вътрешнофирмената комуникация на мултинационална компания като Taxback Group?

Най-важно за мен е наличието и ясното комуникиране на целите на компанията. Само когато всеки знае към какво се стреми, може да бъде измерен и прогресът на това, което правим. Откритото комуникиране на целите на компанията води до по-голяма яснота относно ролята на всеки от служителите ни. Това от своя страна позволява на всеки един от нас да разбере по какъв начин се вписва в общата картинка и как допринася за успеха на организацията.

През 2019 година в Taxback Group въведохме нова платформа за вътрешнофирмена комуникация, която дава възможност на служителите от всички нива на бизнеса да споделят ъпдейти със своите мениджъри и колеги в офисите ни по целия свят. Системата допринася за това да се създаде среда на откритост, приятелски взаимоотношения и подкрепа, така че гласът на всеки един да бъде чут и където всеки да може лесно и открито да покаже своя принос в постигането на организационните цели.

По какъв начин организационната култура влияе върху задържанието и ангажираността на служителите?

Времето и разходите за наемане на нови служители, за откриването на нови партньори и управлението на клиентския отлив поради лошо обслужване е пряк резултат от недобра комуникация и отношения в компанията. Поддържането на позитивна организационна култура, в която хората се чувстват уважавани и подобаващо оценени, води до задръжане и по-висока ангажираност на служителите.

Според мен изграждането на доверие е основополагащо. Това е възможно да се случи само когато комуникацията е открита, постоянна, своевременна и не на последно място - двупосочна. Ако хората се чувстват чути и разбрани, решаването на проблеми заедно става много по-лесно. Същото важи и за възможността служителите ни да подхождат към работните предизвикателства по иновативен и нестандартен начин.

Неизбежно, нещата се объркват понякога. Когато това се случи, лошите новини трябва да бъдат съобщавани своевременно, а към тях трябва да се подхожда директно и с готовност за тяхното преодоляване. Премълчаването и оставянето на проблемите да "загноят" води до тяхното задълбочаване и необратимо разрушаване на доверието и взаимоотношенията. Често, работейки заедно по решаването на даден проблем, взаимотношенията могат да станат по-силни от всякога.

Нашата цел е изграждането на дългосрочни взаимоотношения. Основният ни фокус е върху това да растем заедно с клиентите ни, като едновременно с това даваме възможност на нашите служители да работят за своето личностно и кариерно израстване.

Share Tweet Share
още от тази рубрика:

Реклама

Реклама

© 2003-2020 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване. Политика за бисквитките. Декларация за поверителност.
Общи условия за публикуване на обява ново.
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно. Уеб разработка и дизайн на Икономедиа. Сайтът използва графични елементи от famfamfam + DryIcons. Някои снимки © 2020 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
mobile Към мобилната версия на сайта

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly