
Увеличение на заплатата? До голяма степен зависи от меките ви умения
Увеличението на заплатата е може би най-големият стимул за мотивацията и знак за признание към служителите. До него обикновено се стига по различни начини. Принципът, по който работодателите определят чия заплата да повишат и с каква сума, е различен за различните компании. Той зависи от: индустрията, в която работите; пазара на труда и пазарното заплащане на работата, която работите, в държавата, в която работите; практиките на заплащане и философията на организацията и не по-малко важно - вашето представяне.
Вашето представяне и продуктивност могат да се окажат билетът ви към повишено финансово възнаграждение.
Според скорошно проучване на Университетския център за образование и работна сила в Джорджтаунския университет (CEW), пет компетенции (знания, умения и способности, които служителите прилагат в работата) са най-ценени сред работодателите, когато става въпрос за повишаване на заплата, съобщава сайтът Acorns, финтех компания, която си партнира със CNBC в областта на финансовата култура. Изследователите измерват прилагането на умения от служителите на работното място в четири групи, оценявайки от “най-малко интензивно” до “най-интензивно” и измерват разликите в заплатите при различните групи.
Това, което разделя хората, които получават повишение на заплатата и тези, които не, са тези компетенции,казва Антъни П. Карневале, директор на CEW и водещ автор на доклада.
Това са петте най-търсени и ценени компетенции, както и потенциалното повишаване на доходите за квалифицирани работници:
1. Комуникационни умения
- Потенциална възможност за повишаване на приходите: 20%
Комуникацията е компетенцията с „най-голямото търсене в различните професии, намира се сред трите най-търсени компетенции във всяка професионална група и е свързана с най-високия ръст на доходите на пазара на труда“, се казва в доклада.
Комуникационните умения се изразяват по различен начин, в зависимост от сферата, в която работите - може да означава да бъдете активен слушател, да имате силни граматични и правописни умения, да знаете и тълкувате закони и правни кодекси и да можете да комуникирате ясно или дори да бъдете умели в професионалния мейлинг.
2. Работа в екип
- Потенциална възможност за повишаване на приходите: 13%
Работодателите определят работата в екип като способност да убеди другите да променят поведението си или нагласата към даден проблем, да указвате помощ на членовете на екипа, да осъзнавате реакциите на хората към вашето поведение и да разбирате какво имат предвид хората, когато говорят.
3. Търговски умения и качествено обслужване на клиенти
- Потенциална възможност за повишаване на приходите: 7%
Според доклада продажбите и обслужването на клиентите включват способността да се оценяват нуждите на клиентите, да се отговаря на стандартите за качество на услугата и да се показват, популяризират и продават продукти на клиентите.
4. Лидерски умения
- Потенциална възможност за повишаване на приходите: 13%
Лидерските качества, които работодателите ценят, включват:
- способността да се мотивират хората и да се идентифицират техните силни страни
- способността за вписване във фирмата
- умението за ориентиране в конфликтни ситуации
- оказване на помощ на колегите при управлявлението на времето.
5. Умения за решаване на проблеми и комплексно мислене
- Потенциална възможност за повишаване на приходите: 19%
Работодателите описват решаването на проблеми и комплексното мислене като способността за обработване на нова информация, разбиране и използване на различни видове правила, решаване на проблеми и мотивацията за споделяне на нови идеи.
Служителите трябва да разбират, че наборът от компетенции, които всяка работа изисква, трябва да се променят, тъй като различните професии се развиват. Затова ще трябва непрекъснато да разширяват разнообразието от компетенции, които прилагат, заключават в доклада.