
Salesforce: Работният ден от 9 до 5 умря
Фотограф: Робърт Галбрайт, Reuters
Salesforce, най-големият работодател в частния сектор в Сан Франциско обяви във вторник, че досегашния му модел на работа в офиса с фиксирано работно време остава в миналото. Технологичната компания, чиято централа е най-високата сграда в града, заяви, че “работният ден от 9 до 5 е умрял”, съобщи в. The Guardian. Компанията ще позволи на много от служителите си да работят от вкъщи за постоянно, дори след като връщането в офиса стане безопасно.
Salesforce е анкетирала служителите си за техните предпочитания и желанията им са показали, че предпочитат гъвкаво работно време и пътуване до офиса от един до три дни в седмицата. Много малка част от служителите ще продължат да работят в офиса четири или пет дни в седмицата. За тези, които не живеят в близост до офис, опцията за напълно отдалечена работа е възможна за неопределено време.
Обяви за работа
Покажи всичкиКато работодатели имаме възможността да създадем още по-добро работно място - такова, което ни позволява да сме свързани помежду си, да намираме повече баланс между личния и професионалния живот, и да постигнем равенство - което в крайна сметка ще доведе до увеличаване на иновациите и до по-добри бизнес резултати, казва Брент Хайдър, HR директор в Salesforce, който оглавява политиките на служителите.
Брент Хайдър, HR директор в Salesforce
Снимка: LinkedIn
Тенденцията при технологичните гиганти
Технологичните компании Facebook и Microsoft също направиха подобни заявления. Марк Зъкърбърг обяви пред служителите си през май 2020 г., че Facebook ще утвърди изцяло отдалечената работа дори след като кризата с коронавируса отмине. Сундар Пичай, главният изпълнителен директор на Google, уведоми служителите си по имейл, че режимът на работа от вкъщи се удължава до 1 септември 2021 г., но не възнамерява да запази напълно дистанционната работа. Google ще очаква от служителите си да живеят на разумно разстояние от работното им място и да се явяват в офиса три дни в седмицата, съобщи CNBC.
Ефектът от промените на “големите”
Тенденцията е, че ефектът от действията на технологичните гиганти ще доведе до дълготрайни последствия за работата и живота в Силициевата долина. Технологичният бум в региона през последните десетилетия роди компании, които осигуряваха за служителите си кампуси с придобивки като изискани спортни зали и места за отдих и игри, но според Хайдър тези дни са свършили.
С навлизането в новата година, трябва да продължим да вървим напред с ловкост, креативност и свежа мисъл - и това включва начина, по който култивираме нашата култура. Работното място вече не се ограничава до работно бюро в нашите кули. Работният ден от 9 до 5 умря, а служителското преживяване е нещо повече от маси за пинг-понг и хапване, казва той.
Надпис “Гласувай” на върха на кулата построена от Salesforce. Компанията изпраща служителите си в платен отпуск за всички национални избори.
Снимка: Facebook на Salesforce
Промените в традиционните модели на работа дадоха възможност на много IT специалисти да напуснат района на залива и да започнат да работят от градове с по-нисък стандарт на живот. Най-често срещаните дестинации с отлив на технологични мозъци са Остин, Тексас, следван от Сиатъл, Ню Йорк и Чикаго, според moveBuddha, сайт, който събира данни за вътрешната миграция.
Отливът на специалисти и празните офиси вече показват своите по-скоро негативни резултати върху Силициевата долина. Ако досега районът се е развивал благодарение на технологиите и парите, които носят със себе си, сега се наблюдава пълна промяна. Разходите за наем и бедността се увеличават, а разнообразието намалява. Тъй като повечето хора с високи доходи напускат областта, Сан Франциско наблюдава значително намаляване на наемите.
Присъствие на Salesforce в България
У нас представител на технологичната софтуерна компания е Next Consult, компания за управленско консултиране и IT решения. През 2018 г. тя започва формирането на център за компетенции на Salesforce в София, където от тогава се обучават и специализират консултанти, разработчици, и специалисти в различните решения на лидера в cloud CRM решенията, които прилагат практики в корпоративното управление в компании от цял свят. "Некст Консулт" има статут на "златен партньор" на Salesforce, който се постига след покриването на три основни критерия - обем продажби, сертификация на служителите и удовлетвореност на клиентите.