Меню
Затвори
  • Обяви
  • Компании
  • Публикации
  • Обяви
  • Компании
  • Публикации
 
Натиснете Enter за търсене ""
Град
  • Велислав Филипов
  • Кариери
  • 8 сеп 2021
  • HR мениджмънт, COVID-19

Nike дава седмица антистрес отпуск на служителите си

Компанията за спортни стоки Nike затвори корпоративния си офис за една седмица, за да помогне на служителите си да се отпуснат и презаредят батериите. Ръководството на спортния гигант е оценило негативното въздействие на пандемията както върху физическото, така и върху психическото здраве на работещите и затова е прибягнало към тази мярка. HR-ите на компанията споделят пред Forbes, че коронавирусната криза е накарала хората да се чувстват все по-тревожни, да изпитват по-голям стрес, несигурност, страх, а освен това изолацията е нанесла поражения върху психическото здраве на много от служителите.

И докато преди години не беше добре прието да говориш за чувствата си и затова, че си преминал през депресия или „прегаряне“, сега компаниите гледат различно на това. Експертите са категорични, че бизнесът трябва да се грижи за благосъстоянието на своите хора. Проблемът е там, че корпорациите осъзнаха този факт, когато на вратата почука пандемията, но все пак по-добре късно, отколкото никога.

Седмица на здравето в Nike 

Обяви за работа

Асистент на Директор Човешки ресурси (м/ж)

Лидл България ЕООД & КО, София

Търговски представител, Корпоративен абонамент “Капитал”

Икономедиа, София
Покажи всичкиПубликувайте обяви за работа

В публикация в LinkedIn Мат Марацо, старши мениджър в Nike, написа и обяснението по повод нетрадиционното решение: „Служителите на Nike предстои да затворят своите лаптопи за по-дълго време. Става дума за една по-специална мярка“. След това той добавя: „Всъщност цялата централа на компанията ще се „изключи“ за една седмица, защото ще излезе в почивка. Всички наши лидери изпращат ясно послание: отделете време да се отпуснете и да бъдете с любимите си хора. Не работете!".

По думите на Марацо компанията разбира всички трудности, пред които е изправен целият персонал, както и че има нужда от налагането на компенсационни мерки заради ежедневните предизвикателства на работата по време на пандемия. „След една година (или две), различна от всяка друга, отделянето на време за почивка и възстановяване е от ключово значение за доброто представяне и поддържането на разума в хората ни. Изминалата година беше тежка - всички сме хора! Надявам се, че съпричастността и подкрепата, които продължаваме да проявяваме към нашите екипи, ще окажат положително въздействие върху културата на работа занапред.”

Старши мениджърът в компанията уточни, че не става дума просто за седмица почивка, а по-скоро време за психичното здраве, отправяйки апел към всички други лидери на бизнеси: „Подкрепете хората си. Това ще е във ваш плюс“. 

Отзивите след решението не закъсняха

Лиз Типет, доцент в Юридическия факултет на Университета в Орегон, приветства смелия ход и сподели пред Forbes, че подобни кампании за хората ще повишат доверието към компаниите: „Харесва ми, че компаниите обръщат повече внимание на психичното здраве. Тази почивка може да спести много главоболия на служителите. Мисля, че е важно да се признае ролята, която психичното здраве играе за работещите и тяхното благосъстояние“.

Една от положителните последици от пандемията е, че научихме, че не е нужно да продължаваме бизнеса както обикновено и да правим неща, само защото „винаги сме ги правили по този начин“. Почти двугодишният масов експеримент за работа от разстояние отвори гигантска дупка в архаичните аргументи на компаниите, принуждаващи служителите им да пътуват с часове и да прекарват дълги дни в работа в кабинки под тежко трептящо флуоресцентно осветление в скучни офис сгради.

Промяната трябва да се случи сега

Според проучване на Световната здравна организация (СЗО) и Международната организация на труда (МОТ), "продължителните работни часове са предизвикали до 745 000 смъртни случая от инсулт и сърдечни болести през 2016 г., което е увеличение от 29% от 2000 г. насам. Значителният брой инсулти и сърдечни заболявания са резултат от работа, продължаваща "поне 55 часа седмично".

В светлината на това проучване компаниите трябва да започнат да предлагат повече свободно време. Това би създало по-мотивирана и ценена работна сила. Все повече фирми възприемат тази идея. Те дават на работещите допълнителна седмица почивка и други варианти по тази линия. Някои корпорации карат всички да си тръгват по едно и също време, за да намалят процента на допълнителното време в офиса.  

Започваме да виждаме и други инициативи, благоприятстващи работниците. Опциите за отдалечена работа от дома, внедряване на хибриден модел, който включва комбинация от графици в офиса и вкъщи, по-гъвкави часове и четиридневни работни седмици вече са отворени за дискусии и внедряване.

Другите гиганти също последваха примера

LinkedIn също реши да предостави на своите служители допълнителна платена почивна седмица през април. Теуила Хансън, главен мениджър в компанията, споделя за решението: „Искахме да сме сигурни, че можем да им дадем нещо наистина ценно и това, което смятаме за най-ценно в момента, е време със семейството и близките“. Според Хансън тежката пандемия се е отразила изключително лошо върху работещите, като не бива да се пренебрегва и външният стрес.

След добрите примери са Intel, Microsoft, Bumble, Hootsuite, Mozilla, Marriott International и други компании, които също решиха да предложат подобни видове програми на своите служители.

Ръководството на Nike е взело наистина интелигентно бизнес решение. Компаниите, които показват своята признателност и благодарност към служителите, ще се възползват от този съвет. Те ще имат силно мотивирана и щастлива работна сила. Обновеният, благодарен и енергичен екип значително ще подобри резултатите в компанията.
 

Сподели статията в:
Следвайте Кариери в:
LinkedInGoogle NewsFacebook
КонтактиИКОНОМЕДИА АДгр. София 1000, Столична община – район "Средец"ул. "Иван Вазов" № 20тел.: +359 2 4615 396e-mail: [email protected]
Кандидати
  • Информация за кандидати
Компании
  • Информация за компании
За Кариери
  • За нас
  • Моята Кариера
  • Бюлетин
  • Реклама
  • Контакти
Още от Икономедиа
  • Капитал
  • Икономедиа
  • Дневник
  • Регал
  • Бакхус
© 2023 Икономедиа 2006 - 2023 съгласно  Общи условия за ползване на Икономедиа |  Общи условия за ползване на karieri.bg | Политика за бисквитките |  Декларация за поверителност
С използването на сайта вие приемате, че използваме "бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK