Меню
Затвори
  • Обяви
  • Компании
  • Публикации
  • Обяви
  • Компании
  • Публикации
 
Натиснете Enter за търсене ""
Град
  • © Re:benefit
  • Светлана Митрова
  • Кариери
  • 1 фев 2022
  • Мениджмънт, HR мениджмънт, Технологии

Милен Манев и Георги Георгиев: Как се прави българска платформа за персонализирани придобивки

Re:benefit е нова за българския пазар платформа. Чрез нея работодателите и HR екипите могат да улеснят администрирането на допълнителните придобивки на служителите, да оптимизират разходите си и да дадат възможност на всеки работещ да избере тези придобивки, които отговарят най-добре на нуждите му.

Милен Манев (вляво на снимката) и Георги Георгиев (вдясно) са двама от тримата основатели на платформата. Вижте как се е родила идеята им за този продукт, как се развива и какви са плановете им за бъдещето.

Профили
Милен Манев
има над 20 години опит на ръководни позиции в сферата на софтуерната разработка и информационните технологии. След 13 години като вицепрезидент на американската компания за cloud HCM решения SyncHR в момента Манев е главен изпълнителен директор на Next Solutions, основател и главен технологичен директор на Re:benefit и инвеститор в няколко други компании в начален стадий. 

Георги Георгиев e съосновател и управляващ партньор в “Янва и Дисава Капитал”, инвестиционна компания, която в портфолиото си има технологични B2B и B2C компании с операции в България югоизточна Европа. Георгиев е член на бордовете на няколко технологични и иновативни компании. Има на 20 години опит в международни IT и телеком компании като VMWare, Adecco, Motorola, Xerox. Той е дългогодишен член и основател на някои от някои от най-големите бизнес асоциации у нас: БАСКОМ, АИБЕСТ, АТКБ и др. Георгиев е основател на Re:benefit.


Как дойде идеята ви за създаването на платформата?

Обяви за работа

Управители на бъдещето в Мотивиране и задържане

Кауфланд България ЕООД енд Ко КД, София

Трейни Организация продажби

Кауфланд България ЕООД енд Ко КД, София
Покажи всички

Г.Г.: През последните 15 години се занимавам с управление в HR и IT индустрия. Последната ми HR позиция беше управител на Adecco за България. В работата си видях, че за хората допълнителните придобивки, които получават, когато са част от дадена компания, могат да са големи диференциатори. За тях е важно какво прави дадена компания за тях, различно от другите. Защото заплатата и естеството на работата за професионалистите са лесно предвидими, но какви ще са допълнителните придобивки е съвсем друг въпрос. Именно те навеждат работещите към компании, които мислят, че ще се грижат по-добре за тях. От друга страна през годините виждах, че когато имаш голям екип е много трудно да направиш нещо, което е специализирано за всеки човек. Когато имаш над сто човека в екипа, някои започват да ти бягат от обзора, а когато са над 1000 вече нямаш представа кой работи за теб. Но всеки иска да се чувства важен. Най-важното нещо за един професионалист, който иска да се чувства важен, е да има избор. До момента обаче служителите у нас не са имали право на избор за допълнителните си придобивки. Работодателите търсиха начини как да ангажират служителите си по всякакви начини, но не и през придобивките, те са точно определени. Така преди 3 години с Милен Манев обсъдихме създаването на такава платформа и той каза, че можем да направим.

М.М.: Не само че може, но и това е концепция, която в САЩ и Обединеното кралство съществува от много време. 13 години бях вицепрезидент на американска компания, която предлага такъв продукт. Получи се интересно, защото Георги говореше за нуждата, която има, а аз казах, че знам как точно се решава този проблем и така започнахме. 

А какво е Re:benefit?

M.M.: Re:benefit е платформа, която позволява на компаниите гъвкавост при предлагането на придобивки на техните служители. Компаниите могат да влезнат в платформата, да изберат пакет от придобивки, които искат да предлагат, а оттам всеки служител може да влезе и да избере кои точно иска да използва. Той може да променя придобивките си всеки месец, спрямо нуждите си. Например, предлагаме абонаменти за електрически тротинетки, но те не са подходящи през зимния сезон, така че могат да се заменят с участие в коледна благотворителна кампания например. На служителите даваме възможност да структурират нещо, което пасва на техния начин на живот, а работодателите получават две неща: спират да администрират придобивките и работата си с вендорите и в същото време те са сигурни, че са предложили максимума на хората си. Защото иначе често става така, че плащат за придбивки, които хората не ползват. Също така използването на нашата система улеснява и процеса по назначаване, защото на кандидатите трябва само да каже “ти избираш”. Не на последно място ние даваме много добра възможност на вендорите да имат достъп до тези хора - влизайки при нас те имат възможност да попаднат пред очите на над 10 хил. човека, които са потенциални клиенти на продукта им. 

Пандемията промени начина, по който се възприемат придобивките. Много компании промениха изцяло пакетите си именно заради променените нужди на служителите. Изглежда се развивате в много подходящ момент…

Г.Г.: Това, което пандемията промени, е начинът, по който работят хората. Сега работодателите не знаят от къде работят служителите им, но знаят, че трябва да се грижат за тях. Единствения начин това да стане е с един такъв инструмент, който дава възможност те да се грижат за себе си. Ако например този месец работят от София, ще си изберат придобивка, която могат да ползват там, ако другия месец са във Варна, ще използват друга… 

Колко компании и служители използват услугата ви сега? С какво темпо се развива платформата?

Г.Г.: Развитието ни на пазара е много интересно, бих казал феноменално. Започнахме през януари 2021 г. с нула потребители на системата. В края на годината завършихме с 5 хил. служителя, а до два месеца ще сме 10 хил. служителя на платформата, които работят в над 30 компании. Много се радваме, че компании директно ни се обаждат и ни казват, че са чули от други компании, че предлагаме такава услуга. От това по-голямо удоволствие няма. Това видяхме миналата година на пазара, че компаниите чуват за тази система и съответно получаваме по 5-6 запитвания на седмица, които се развиват директно към демонстрация и имплементиране. 

М.М.: Георги всъщност сега каза, че работата ни е много лесна. Наистина имаме голям късмет с това. Имаме нулев рекламен и маркетингов бюджет, никога не сме инвестирали пари в комуникации. HR-ите са общност и затова получаваме много голяма разпознаваемост именно от препоръките от уста на уста. Това е мечтата на всеки продукт - да говори сам за себе си. 

Г.Г.: Другото, което се получава, е че самите служители, когато преминат от една компания в друга, питат защо не се предлага тази услуга. 

М.М.: Много е трудно да ти се отнеме избора. Докато си свикнал с нещата е едно, но когато веднъж си имал избор искаш да го запазиш.

Кои са най-търсените от служителите придобивки?

М.М.: Това, което съм сигурен, че никой друг не предлага, е че вкарахме в платформата различни видове благотворителни и НПО инициативи. Т.е. вместо служителят да си вземе ваучер за 10 лв. да дари 10 лв. на някоя фондация. Това го правим без никаква полза за нас. Притеснявахме се, че много хора обаче няма да изберат подобна придобивка. Но се изненадахме приятно, когато видяхме, че немалко служители решиха да дарят част от парите си за нещо благотворително. Интересно беше да видим, че всичко свързано с gaming индустрията също е добре прието. Това, което мога да кажа със сигурност, е че нуждите на хората се променят не само през различните сезони, но и през целия им житесйки път. Когато им се роди дете имат интерес към бавачки и бебешки продукти например. Има хора, които през летния сезон се местят на морето и работят оттам и заради това си спират всички софийски придобивки, като картите за градския транспорт и ги заместват за други. Така всъщност може да се следи и как се променят нуждите на различните хора в различни периоди от живота им и как бизнеса може да им бъде от помощ.

Г.Г.: Другото, което е много интересно е, че именно заради разнообразните нужди на хората на нас постоянно ни идват нови идеи за придобивки в платформата ни. Миналия месец например вкарахме инвестиционни продукти - т.е. служителите могат да изберат да инвестират малка част от парите си за придобивки в някакво инвестиционно портфолио, вместо да си вземат ваучери за храна или карта за фитнес. Може само 5 човека от една компания  да изберат подобна придобивка, но важното е че имат възможността да го направят.

Бизнесът ви се развива, а колко е голям екипът ви и планирате ли да го разраствате?

М.М.: Основните отдели на екипа ни са два: технически и административен. В техническия работят 7 човека, а в другия са 6 човека. С отделите “Продажби” и “Маркетинг” ставаме общо 20-тина човека.

Какви са краткосрочните и дългосрочните ви цели?

М.М.: Имаме сериозни планове за растеж, заради доброто ни развитие на българския пазар, а и също защото сме на вратата да навлезем на международни пазари. Има много други пазари, които имат нужда от подобна услуга, така че сме буквално на ръба да започнем да продаваме извън страната. 

Г.Г.: На нас не ни се налага да инвестираме много в маркетинг, но инвестицията в това да разработиш технологично такава система много често се подценява. Да направиш продукт е ужасно трудно и скъпо нещо. Инвестицията ни до момента хич не е малка, но виждаме смисъла от нея. Първите резултати много ни обнадеждават, за да продължаваме да инвестираме.

Към Централна и Западна Европа или близките балкански страни?

М.М.: Ще започнем с Европа, но няма никаква причина продуктът да не стане глобален. Такава му е структурата. Работим по това елементите, които не могат да се извършват дигитално, да намаляват. Трябва да станем психически готови да навлезем на други пазари. Но има друго нещо - съществуващите ни клиенти са глобални компании и ние вече сме на македонския пазар, без да сме влизали там, защото клиентът ни има офиси там. Много клиенти ни казват, че са доволни от услугата и искат да я предлагат и в офисите си в други държави.

Да разбирам, че платформата има българска и английска версия?

М.М.: Тя е многоезична. Лесно може да се развива с всякакви езици, защото още в началото разработихме продукта с всички неща, които един добър бизнес продукт трябва да има. И сега ни е по-лесно, защото не ни се налага тепърва да разработваме функции. 

Г.Г.: Да. Инвестицията в технологичната разработка на продукта в началото прави живота по-лесен.

Как си представяте бъдещето на работата? Кои неща ще останат завинаги в миналото и кои, според вас, ще се наложат?

Г.Г.: Пазарът на кадри винаги е бил ограничен и скоро няма да стане по-лесно. Нуждата е голяма, търсенето за някои неща вече е много по-глобално. Едно е да има много кадри, друго е да има достатъчно таланти. Това, което се променя, е че нещата стават по-гъвкави. Допреди две години никоя софийска компания не си е представяла, че може да има главен счетоводител, който работи и живее във Варна…

М.М.: Или в Сан Франциско! Според мен пандемията направи две неща - едното е, че дигитализацията на бизнеса действително се ускори и заради това сега се усеща още по-жесток глад за IT специалисти, другото, което закова пирона в ковчега на дигитализицята е, че стана абсолютно ясно, че няма значение дали човек е в София или Манила, а дали има нужните умения. Именно такъв тип глобални продукти, които имат потенциала да адресират тази нова реалност, ще бъдат успешни. Дори и пандемията да свърши утре, хората няма масово да се върнат в офисите и някои промени ще бъдат безвъзвратни.

Най-използваните от служителите придобивки в периода ноември-януари 2022 г.
Данни на Re:benefit

- Абонаментна карта за спортни дейности
- Допълнително Здравно Осигуряване
- Ваучери за храна
- Месечен абонамент за Netflix
- Карта за градски транспорт

Най-предпочитаните благотворителни каузи

- Редовни месечни дарения за SOS Детски селища
- Редовни месечни дарения - "Стани редовен спасител на четириноги" 
- Редовни месечни дарения за сираци и безпризорни деца


*Интервюто взе Светлана Митрова

Сподели статията в:
Следвайте Кариери в:
LinkedInGoogle NewsFacebook
КонтактиИКОНОМЕДИА АДгр. София 1000, Столична община – район "Средец"ул. "Иван Вазов" № 20тел.: +359 2 4615 396e-mail: [email protected]
Кандидати
  • Информация за кандидати
Компании
  • Информация за компании
За Кариери
  • За нас
  • Моята Кариера
  • Бюлетин
  • Контакти
Още от Икономедиа
  • Капитал
  • Икономедиа
  • Дневник
  • Регал
  • Бакхус
© 2023 Икономедиа 2006 - 2023 съгласно  Общи условия за ползване на Икономедиа |  Общи условия за ползване на karieri.bg | Политика за бисквитките |  Декларация за поверителност
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK