
Ключовите служители не се оплакват - те напускат
Три съвета от Иън Дейли, дългогодишен специалист в областта на развитието на таланти и хост на подкаста The New Leader
Кои са ключовите ви служители? Това е въпрос, на който всеки ръководител може да отговори веднага.
Най-добрите служители постоянно впечатляват с качеството на работата си и позитивното въздействие, което имат върху другите в екипа. Те са трудни за намиране, но когато се привлекат, правят живота на бизнеса малко по-лек.
Обяви за работа
Покажи всичкиДокато не напуснат.
Най-добрите обикновено не вдигат много шум. Те казват истината, но не биха оставили проблемите да остават нерешени - показват непримиростта си веднъж, като напуснат. Те знаят собствената си стойност и могат да намерят друга компания, която да ги цени.
Иън Дейли e дългогодишен специалист в областта на развитието на таланти, автор в Harvard Business Review, основател на агенция за подбор и развитие на лидери Daley & Company Leadership и хост на подкаста The New Leader. В своя публикация в LinkedIn си спомня как негов ключов служител го е напуснал, защото не е получил нужната подкрепа в трудни за екипа моменти. Служителят променил поведението си, останал с лошо впечатление за компанията и в крайна сметка “му писнало”.
Умът ми беше в облаците, а той имаше нужда от мен в бурените.
Дейли дава три съвета на прохождащи мениджъри, с които да задържат най-добрите си хора:
- Останете ангажирани - поддържайте линиите на комуникация отворени с редовни, последователни, седмични срещи един срещу един.
- Бъдете любопитни - разберете какво ги ангажира, като просто попитате „какво ви позволява да дадете най-доброто от себе си на работа? Какво ви движи и мотивира?“. Не се нуждаете от изискан инструмент за оценка или отчет, за да получите тази критична информация. Просто питайте.
- Предприемете действия - след като разберете какво мотивира служителите ви, създайте план и действайте по него. Може да зададете правилните въпроси, но след това да изпуснете развитието - работата става натоварена, животът тече… Но това не може да бъде извинение, защото работата на всеки мениджър е да постига резултати и да задържа/развива хората си. Наличието на план за развитие на хората има значение. Разбира се, той не винаги е сигурен, но шансовете да сте запознати с потенциалните проблеми и да можете да ги разрешите проактивно са по-големи с изготен план.