Меню
Затвори
  • Обяви
  • Компании
  • Публикации
  • Обяви
  • Компании
  • Публикации
 
Натиснете Enter за търсене ""
Град
  • © Личен архив
  • Велислав Филипов
  • Кариери
  • 26 юли 2022
  • Мениджмънт, Организационна култура

В eкипния коучинг търсим мислене извън рамката - Магдалена Николова, НЛП треньор

Коучингът е процес на партньорство, който вдъхновява хората да усъвършенстват уменията си в обмена на знания и опит, мотивацията, целеполагането, засилване на процесите по поемане на ангажимент и отговорност, да презентират идеите си отлично. Това е още един инструмент за подобряване на организационната среда с обхватно действие. 

"Всяка компания и екип са уникални, каквито са и личностите в тях. Всяка индивидуална или екипна коучинг сесия се фокусира върху конкретен казус и върху специфичния резултат, който клиентите искат да постигнат", казва Магдалена Николова, организационен психолог и специалист по екипен коучинг. 

Eкипният коучинг е най-ефективният подход, прилаган в бизнеса и организациите в последните над 15 години в България, смята Магдалена Николова. Той работи в посока развитие на потенциала на мениджъра и на целия екип и е съвкупност от умения за вземане на креативни решения, които водят към устойчиви резултати. Целта е залагане на точни и ясни очаквани резултати, построяване на дефинирана в стъпки стратегия и предприемане на активни действия в синхрон с ценностите на компанията. Ако коучингът за лидери цели да извади най-доброто от мениджъра на показ, екипният коучинг търси мислене извън рамката.

Обяви за работа

Мениджър абонаменти "Капитал"

Икономедиа, София

Intern Corporate Communications

Тева в България, София
Покажи всичкиПубликувайте обяви за работа
Магдалена Николова работи като НЛП треньор в MLC International. Сертифицирана е от International Trainers Academy of NLP и John Grinder. Има над 14-годишен опит в Швейцария и България. Работи с компании за оптимизиране на процеси, коучинг на лидери и екипи, управление на хора и постигане на цели. Води курса „Бизнес НЛП Практик“, основан на коучинг. Курсът развива в рамките на 6 двудневни модули комуникационни умения, стилове на лидерство, управление на емоции в ежедневни и кризисни ситуации, презентационни умения. 


Как обяснявате разликата между "коучинг" и "обучение"?
Коучингът е индивидуализиран подход, при който бизнес коучът придружава и подкрепя клиента си в оптимизиране на стратегиите за управление, комуникация и работа в екип. Коучингът е работещ  в динамична бизнес среда на непрекъснати промени, при работа под стрес и натиск от външни фактори. Ако обучението е придобиване на нови знания, то коучингът води до осъзнаване и промяна. В обучението се дават твърдения, а в коучинг сесиите задаваме т.нар. "силни въпроси", целящи да провокират мислене извън рамката, намиране на алтернативни стратегии, поглед от различна гледна точка, ако е нужно влизане в детайл или респективно - в голямата картина. Коучингът предизвиква екипите да взаимодействат, да анализират процеси, да решават конкретни, важни, спешни бизнес казуси в конструктивни дискусии.

Кога организацията преценява, че ѝ е нужен професионалист като вас? 
Има два основни стимула за стартиране на коучинг процес. Единият е, когато има проблем, който компанията иска да реши. Другият е, когато има желание за постигане на по-добри резултати, по-висока отговорност и ангажираност. Има клиенти, с които стартираме коучинг процес, защото започват нов проект с изключителна важност - лансиране на нов продукт, промотиране на нов човек на висока позиция. Има и случаи, в които компанията осъзнава, че е на път да загуби ключови хора от екипите си, че има напрежение и иска да подобри организационната среда.

Най-често какви методи за коучинг прилагате?
В бизнес коучинг сесиите с колегите от екипа ни работим с ясен фокус върху процесите за целеполагане - както на индивидуално, екипно, така и на организационно ниво. Коучингът за стратегии и коучингът за ценности са изключително ефективни, особено в актуалната динамична среда на промени. Един от най-провокиращите методи е и коучингът за промяна на ограничаващите вярвания на личност или екип. Крайният резултат е да има качествено и количествено по-добро цялостно представяне на екипа като взаимоотношения и комуникация.

Кои трябва да са участниците, за да е успешен коучингът?
В екипния коучинг е много важно по какви критерии се избират участниците. В моята практика най-ефективно се работи с екип до 7 човека. Разбира се, има ситуации, налагащи и провеждане на сесии с повече хора. Това важи с особена сила, когато целта е осъзнаване на позициите на отделните личности, превръщане на дълги и непродуктивни срещи в дискусии, водещи до ефективни резултати, управление на преговори, постигане на общо решение в конфликтни ситуации. Ние работим по казуси в бизнеса, с предприемачи, стартъп компании и администрация. Разбира се, екипният бизнес коучинг в цялостните проекти е съпроводен и с индивидуални сесии - когато има ясна цел за хората, носещи най-голяма отговорност за проект или организация.

В кои професионални сфери съветите се приемат по-трудно?
В процеса на консултиране се дават съвети, като даващият съвети обикновено носи отговорността за анализа на ситуацията и за измислянето на потенциално решение. В коучинг сесиите чрез задаване на правилните въпроси целим клиентът да достигне сам до най-добрите алтернативи. Защото кой - ако не той, познава по-добре бизнеса? Винаги се стремя да провокирам клиентите ми да решат какви цели си поставят и сами да анализират влиянието им върху компанията и средата. И след това отново те да имат инициативата, увереността и отговорността да предприемат действия и да положат труд и усилия. Съществува хипотеза, че всяко даване на съвет може да е подценяване на интелекта и способностите на клиента.

Случвало ли се е да не успеете да предразположите екип?
Коучингът е подход. В ролята ми на организационен психолог аз имам основната задача да създавам среда на доверие и конфиденциалност и да работя с ограничаващите вярвания на клиентите. Един психолог може да прилага бизнес коучинга като подход, може да прецени, че бизнес медиацията е подходящ инструмент или да препоръча обучение или консултиране като инструмент. Това е истинската добавена стойност в работата ни.

Кое е най-ценното, което един човек в екипа може да научи?
Да управлява себе си като лидер, да комуникира с колегите си, да цени взаимоотношенията с партньорите и клиентите на компанията, да осъзнава как дейността му влияе върху средата около него.

Кои умения най-често "куцат" на българските служители?
В България има хора с изключителен потенциал, както в бизнеса, така и в политиката и спорта. Но в народопсихологията ни има много ограничаващи вярвания, като те са специфични за всеки – от вярването, че не е достатъчно уверен, че няма нужния опит, че има прекалено голямо его, че не може да се сработи с даден мениджър или член на екипа до вярването, че има трудни клиенти или е предизвикателство да се работи с хора от определено поколение. Искрено се радвам, че вече много хора осъзнават, че искат и могат да се развиват, да търсят промяната и да стават по-добри в това, което правят. Хора, жадни за високи постижения.

Сподели статията в:
Следвайте Кариери в:
LinkedInGoogle NewsFacebook
КонтактиИКОНОМЕДИА АДгр. София 1000, Столична община – район "Средец"ул. "Иван Вазов" № 20тел.: +359 2 4615 396e-mail: [email protected]
Кандидати
  • Информация за кандидати
Компании
  • Информация за компании
За Кариери
  • За нас
  • Моята Кариера
  • Бюлетин
  • Реклама
  • Контакти
Още от Икономедиа
  • Капитал
  • Икономедиа
  • Дневник
  • Регал
  • Бакхус
© 2023 Икономедиа 2006 - 2023 съгласно  Общи условия за ползване на Икономедиа |  Общи условия за ползване на karieri.bg | Политика за бисквитките |  Декларация за поверителност
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK