
Децата в офиса увеличават ангажираността на всички
26% oт жените, останали без работа по време на пандемията, са дали като причина номер едно липсата на организирана грижа за децата им във време, в което учебните и детски заведения бяха затворени. Това показа проучване на HBR сред 2500 работещи родители година и месец след началото на пандемията. Едва 30% от анкетираните са имали резервен вариант, а 20% от запитаните са споделили, че са решили да напуснат работа или да редуцират работните си часове единствено заради невъзможността да осигурят друга грижа за децата си. Въпросът е - предстоят ли още непредвидени обстоятелства и какви варианти за постигане на баланса професионален - личен живот предлагат организациите.
С деца в офиса? Мисията възможна
Близо 60 от децата на служители в SiteGround, на възраст от 3 до 14 години, са споделили работното ежедневие на родителите си това лято. Работещите на различни нива и отдели в офисите на хостинг компанията - от директори до административни сътрудници, в София и Пловдив са се възползвали от забавно-обучителни програми, съобразени с възрастта на децата им. Компанията отваря работното си пространство за членове на семействата на своите служители за пръв път преди три години. Планира вписването на децата в работното ежедневие да се превърне в практика.
"Както се казва в пословицaта - Нужно е цяло село, за да се отгледа едно дете и предвид факта, че всеки родител прекарва значителна част от деня на работното си място, работодателите все повече осъзнават своята отговорност като "част от селото". Това е и един от ефектите на пандемията", коментира Виктор Фачев, директор "Човешки ресурси" в SiteGround.
Още идеи за баланса професионален-личен живот научете на The Future of Work Summit: Creating Change на 27 октомври тази година. Дима Петева, бранд и креативен директор нa SiteGround, е сред лекторите на събитието. За поредна година и в хибриден модел, конференцията на "Капитал" и "Кариери" събира визионери, лидери и HR професионалисти и цели да помогне на организациите да напишат успешния сценарий на бъдещите работни взаимоотношения.
Заявете места за вашия лидерски екип >>
Вижте темите и лекторите >>
Виктор Фачев, директор “Човешки ресурси” в SiteGround
Ангажираността на всички се покачва
Г-н Фачев, как стигнахте до идеята за "детска седмица"?
В SiteGround приехме тази роля и проведохме инициативата за първи път през 2019 г. В България лятната ваканция за учениците е доста дълга, също така за децата е важно да знаят как работят техните родители и къде минава голяма част от времето им. За родителите пък е важно децата им да са в добра и сигурна среда, да прекарват пълноценно времето си, да създават приятелства. Така ангажираността на всички се покачва.
В допълнение придобивките и допълнителните възможности, които осигуряваме за нашия екип, са насочени към това хората ни да имат по-пълноценно работно време. Стремим се това да е съчетано и със сигурна, удобна и вдъхновяваща работна среда, стимулираща грижата за себе си и балансирания, здравословен начин на живот. Семействата на колегите никога не са били изключени от това, а тъкмо напротив.
Трудно ли е да се организира ежедневие за децата в компанията?
Направихме вътрешно проучване кой би бил най-удобният период за реализиране на такава инициатива, след което екипът ни “Човешки ресурси” разработи програмата. Говорихме с професионалисти от различни области, които се включиха с консултация, а в последствие подпомогнаха и изпълнението на програмата - аниматори, спортни инструктори, треньори по танци и други. Разработихме специално меню, което нашият шеф готвач предложи за децата. То включваше закуска, обяд и следобедна закуска и свежи сезонни плодове през целия ден. Постарахме се програмата да бъде интересна, забавна, образователна, здравословна и да предостави на децата възможността да създадат нови приятелства, да научат полезни неща и да се запознаят с работното място на родителите си.
Как се възприема от служителите?
При първоначалното проучване на интереса бяха записани 30 деца, а при финалното преброяване - над 60 деца в офисите ни в София и Пловдив (почти двойно повече от 2019 година, когато за първи път имахме подобна инициатива). Това изненада дори и нас. Наистина интересът е много голям и хората споделят, че това е много полезно както за тях, така и за децата. Разказват, че децата всеки ден научават нови неща и имат наистина уникалната възможност в напълно естествена и спокойна обстановка да се запознаят с работното място и задачи на своите родители. Нещо, което занимава всяко дете - къде работи мама или татко, какво има там, какво прави по цял ден, какви са колегите му? Приятелствата, които се създадоха, ще са дългогодишни - малките се канят на детските си рождени дни, тийнейджърите се следват в социалните мрежи. Колегите са впечатлени от разнообразната програма, която дава възможност на децата да учат нови неща, да спортуват, да творят и да работят по различни предизвикателства всеки ден, съобразно възрастта им. Получихме много запитвания какво предстои и дали планираме отново детска седмица. Обратната връзка е само положителна.
В кои отдели работят родителите на деца, участвали в детската седмица?
Представители на всички отдели и нива на SiteGround. От директори до сътрудници в администрация, маркетинг, уеб разработчици, DevOps, обслужване на клиенти, техническа поддръжка. В SiteGround важи правило за равноправие по отношение на всички допълнителни придобивки и те са еднакви за всеки един служител, в това число се активират от деня на постъпването. Детската седмица не прави изключение.
Планирате ли инициативата да се се превърне в регулярна?
Планираме инициативата да има продължение в началото на ноември - за Деня на народните будители, който е неучебен, но работен ден. За да не участват колегите в надпреварата при коя баба да отиде детето, планираме да осигурим отново пълноценен работен ден в духа празника. Със сигурност всяка инициатива, която е добре приета, намира място в дългосрочните ни практики.