Меню
Затвори
  • Обяви
  • Компании
  • Публикации
  • Обяви
  • Компании
  • Публикации
 
Натиснете Enter за търсене ""
Град
  • © Re:benefit
  • Светлана Митрова
  • Кариери
  • 22 юни 2022
  • HR мениджмънт, Възнаграждения и мотивация, Управлявай себе си

Подаръци, транспорт и дарения: Най-предпочитаните от служителите социални придобивки

"Подаръци и преживявания" е най-избираната от служителите категория от допълнителни социални придобивки за последното тримесечие 

Допълнителните социални придобивки са търсени и желани от служителите. Начинът и видът, по който се предлагат от работодателите, се промени значително, заради отражението на пандемията върху работното място. Но и без пандемията този вид допълнителните стимули винаги са били важна част от корпоративната култура на компаниите, защото чрез тях се показва загриженост към личното и професионалното благополучие на талантите. Те са в най-голям интерес за бизнесите, които традиционно имат недостиг на висококвалифицирани кадри. През последната година все по-голяма популярност придоби новата за българския пазар платформа Re:benefit. Чрез нея работодателите и HR екипите могат да улеснят администрирането на допълнителните придобивки на служителите, да оптимизират разходите си и да дадат възможност на всеки работещ да избере тези придобивки, които отговарят най-добре на нуждите му. Или иначе казано - предлага гъвкавост при избора на придобивки от всеки служител. В началото на 2021 г. компанията започна дейността си с нула потребители на системата, а сега я използват над 8 хил. служители от над 40 компании. От последни данни на платформата се вижда кои са най-предпочитаните от служителите придобивки през последното тримесечие. Вижте:

Предпочитания по пол

Обяви за работа

Трейни в Търговска дирекция

Кауфланд България ЕООД енд Ко КД, София

Мениджър абонаменти "Капитал"

Икономедиа, София
Покажи всички


Източник: Re:benefit

Фаворит сред работещите са придобивките в категория “Подаръци и преживявания”, от която са се възползвали 32% от жените и 25% от мъжете. Любопитно е, че предпочитанията към този тип придобивки са намалели значително в сравнение с втората половината на 2021 г. (виж графика 2)
Графика 2

Следващи в списъка са придобивките, предлагащи транспортни облекчения - като ваучери за гориво, карта за градски транспорт и ваучери за таксита, които също се класират по-високо при жените с 26%, отколкото при мъжете - 23%. При тях се отчита значителен ръст в сравнение с втората половина на 2021 г., което до голяма степен се дължи на връщането на част от служителите в офисите и отпадането на противоепидемичните ограничения.

От данните се вижда, че мъжете са по-склонни да използват финансовите си придобивки с цел благотворителност - 17% от тях правят дарения за различни каузи, в сравнение с 14% при жените.

Допълнителното здравно осигуряване и картите за спортни дейности са еднакво предпочитани от двата пола, като със съвсем малки разлики жените (6%) избират да спортуват повече от мъжете (5%), а мъжете разчитат на здравните осигуровки малко повече от жените - съответно 7 и 6%. От началото на тази година се наблюдава ръст при използването на придобивката здравна застраховка, като обяснението за това е възможността за свободно пребиваване и пътуване както у нас, така и в други държави, след отпадането на противоепидемичните ограничения. Придобивките предлагащи занимания за свободно време са по-предпочитани от мъжете (14%), отколкото от жените (13%), като при тях се наблюдава значителен спад в интереса спрямо миналата година.

По отношение на образователните придобивки, мъжете са тези, които ги избират по-често - 5% за разлика от 2% от жените. Същият дял мъже избират куриерски услуги, в сравнение със само 1% при жените.

Друг интересен резултат от анализа е, че повече жени избират грижа за автомобила като допълнителна придобивка. В помощ на семейството се определя като най-малко желаната придобивки сред двата пола. 

Предпочитания по възраст

Източник: Re:benefit

“Подаръци и преживявания”, “Транспорт” и “Дарения” оглавяват списъка с най-желани придобивки сред всички възрасти. Най-много желаещи има придобивката „Подаръци и преживявания“, като най-голямата аудитория е служителите под 30-годишна възраст, следвана от до 41-годишните и 31-40-годишните. Най-младата група (по-малко от 30 год.) избират наравно с най-възрастната (до 41 год.) от транспортните придобивки. 

Даренията са най-предпочитани от средната възрастова група (31-40 год.). Придобивките от категория „Свободно време“ са най-избирани от 31-40-годишните и най-малко от тези под 40 год. Спорните придобивки са най-желани сред най-младата и най-възрастната група от служители. В сравнение с другите две по-възрастни групи, тези под 30-годишна възраст залагат най-много на предлаганите застраховки. По същия начин се избират  и образователните опции, които са най-малко желани от средната възрастова група. 

Грижата за автомобила е най-предпочитаната придобивка сред служителите над 40-годишна възраст. В помощ на семейството служи най-много на средната група - 31-40 год.


Още по темата:

  • Милен Манев и Георги Георгиев: Как се прави българска платформа за персонализирани придобивки
  • Грижата за служителя си личи по придобивките
Сподели статията в:
Следвайте Кариери в:
LinkedInGoogle NewsFacebook
КонтактиИКОНОМЕДИА АДгр. София 1000, Столична община – район "Средец"ул. "Иван Вазов" № 20тел.: +359 2 4615 396e-mail: [email protected]
Кандидати
  • Информация за кандидати
Компании
  • Информация за компании
За Кариери
  • За нас
  • Моята Кариера
  • Бюлетин
  • Контакти
Още от Икономедиа
  • Капитал
  • Икономедиа
  • Дневник
  • Регал
  • Бакхус
© 2023 Икономедиа 2006 - 2023 съгласно  Общи условия за ползване на Икономедиа |  Общи условия за ползване на karieri.bg | Политика за бисквитките |  Декларация за поверителност
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK