
Представителите на поколение Z искат гъвкавост и компетентен ментор
Високото възнаграждение (45,3%), придобиването на знания и умения (39,8%) и възможността за гъвкаво работно време (39,6%) са трите фактора с най-голяма тежест при избора на работодател за представителите на поколение Z.
Данните са от проучване на Manpower, проведено през април и май тази година сред 495 ученици, студенти и работещи, на възраст между 16 и 25 години.
От своите ръководители на работното място младите хора очакват: компетентност на ментора - на първо място за 40% от отговорилите, умение да се вслушва в мнението и предложенията на екипа (39,2%) и директна и открита комуникация (37,2%).
Даването на обратна връзка е важно за следващото поколение.
"Една от тенденциите, които наблюдаваме, че се запазват от предходната година е желанието и очакването за “открита комуникация и регулярна обратна връзка”, което присъства като отговор във всички възрастови групи, макар и с малко по-нисък процент и честота. Друго качество, което продължава да бъде търсено в лицето на добрия ментор, е това той да успява да мотивира екипа си, като отделя време на членовете му и се вслушва в мнението и предложенията им, давайки „добрия пример“, който талантите, тепърва започващи кариерния си път, да следват. Това е от изключително значение за младите, защото им предоставя възможността да се чувстват „чути и активно включени в процеса“, пише в анализа на Manpower.
Маркетинг и дигитален маркетинг, информационни технологии и графичен дизайн са областите на професионален интерес за бъдещо кариерно развитие сред респондентите в анкетата. От тях на същия въпрос 11,8% са отговорили с "Все още не знам".