
Работещите, които получават признание, са почти защитени от бърнаут
Работодателите държат ключа за справянето с професионалното прегаряне, а едно от решенията се крие в приоритизирането на менталното благополучие.
Средностатистическият работещ отсъства непланирано поне 5 работни дни в рамките на една календарна година.
Отсъствията най-често са предизвикани от физическо заболяване, но все по-честа причина е влошеното психично здраве. А пропуснатите работни дни могат да имат различни последици в зависимост от индустрията и професионалната роля.
Най-важните тенденции на работното място ще станат ясни на 24 октомври 2023 г. по време на конференцията за HR професионалисти и лидери Future of Work Summit. Тя се организира традиционно от "Капитал" в гранд хотел "Милениум" и онлайн. Запазете места за своя мениджърски екип >>
Пропуснати от работа дни струват на големите организации милиони годишно. Според изследване на Gallup
отсъствието от работа поради влошено психично здраве,
като най-често това е професионално прегаряне, струва на икономиката в САЩ 47,6 млрд. долара годишно.
Близо 40% от работещите споделят, че работата им е имала донякъде негативно въздействие върху емоционалното им здраве. Предишно изследване на Gallup и Workhuman установява, че осъзнаването на проблема може да подейства като буфер срещу стреса на работното място и да подобри множество аспекти на благополучието.
Благополучието на служителите е ценен инструмент за установяване на значими връзки на работното място за подобряване на бизнес показателите. Това включва задържане на хора, ангажираност и продуктивност на висока степен.
Всъщност нов доклад на Gallup установява, че „служителите, които получават признание за работата си от страна на ръководителя си, са
с до 90% по-малка вероятност да станат жертва на бърнаут“.
Не само това, но работещите, които са напълно съгласни, че признанието е важна част от тяхната работна култура, имат до 91% по-голяма вероятност да изпитат удоволетворение и субективно усещане за развитие, отколкото хора на работни места, на които признанието не е важно за културата и се случва рядко или почти никога.
Обикновено проектите за подобряване на благополучието на хората в компаниите изискват финансиране. Затова и трябва първоначална ясна
стратегия за по-интелигентни инвестиции.
Пандемията принуди много организации да разберат колко големи са ползите от това служителите да усещат подкрепа от работодателя си. Така се изготвиха и цялостни планове в подкрепа на менталното благосъстояние. Сега е моментът да бъдат преразгледани доколко са ефективни.
Уменията на мениджърите са друго нещо, което определено заслужава постоянни финансови инжекции. Именно ръководителите на отделните екипи могат да допринесат или да провалят успеха на даден човек в дадена компания. За да се гарантира, че служителите получават обучението и подкрепата, от която се нуждаят, за да растат, работодателите трябва активно да ангажират мениджърите в курсове за обучение и развитие. И менталното здраве е сред тях.
Организациите трябва да обучават ръководителите за значението на емоционалното и психологическо здраве на работното място.
Организационната култура като ценност
Знаете, че организациите, които се фокусират върху живота на своите вътрешни ценности, са по-успешни. Компаниите, които имат силни основни ценности, също имат силни организационни култури.
A как силната фирмена култура влияе на крайния резултат на бизнеса? Повишава производителността, задържането и щастието на служителите и това са само част от предимствата.
В книгата „Създаден да издържи. Успехът на компании с визия“ Джим Колинс и Джери Порас установяват, че „организациите със силна положителна основна визия и ценности са се представили по-добре от другите, които нямат ясно изградена фирмена култура.“ Предизвикателството за много компании е как да направят тези основни ценности постижими.