
Мениджърите не вярват, че служителите работят повече от вкъщи
Мениджърите и служителите не са съгласни по отношение на продуктивността при хибридния модел на работа, показва проучване на Microsoft. Лидерите се съмняват дали работата от вкъщи е толкова продуктивна, колкото в офиса.
Докато 87% от хората твърдят, че работят толкова или повече по-ефективно от вкъщи, но 80% от мениджърите не са на това мнение.
Проведеното проучване е сред 20 000 души от 11 държави и анализира анонимни и обобщени сигнали за производителност в Microsoft 365, както и тенденциите на работата в LinkedIn и резултатите от Glint People Science. Данните определят три основни извода, които лидерите на екипи и компании трябва да адресират:
Обяви за работа
Покажи всички- Мениджърите трябва да прекратят „параноята относно производителността“;
- Хората очакват гъвкавост и автономия относно това как, кога и къде работят;
- Да предоставят на своите служители възможности за обучения и развитие в компанията.
Данните ясно показват, че хибридният модел е довел до по-голямо разминаване между очакванията на служителите и ръководителите им. Двете страни са в противоречие, защото няма ясно дефинирано определение какво означава за всяка компания производителността. Все още няма точни правила, които да решат как служителите да запазят автономността си, като същевременно да имат отговорността да се възползват максимално от ползите на гъвкавата работна среда и ролята на офиса в нея.
Хибриден модел на работа: Как да се изгради здрав и уверен екип
Необходим е нов подход, за да се преодолеят тези проблеми, които затвърждават тенденцията, че работата вече е не просто място, а преживяване, което трябва да превъзхожда времето и пространството, така че служителите да могат да останат ангажирани и свързани, независимо от мястото, от където работят.
Преодоляване на „параноята относно производителността“
Параноята относно производителността рискува да направи хибридната работа неустойчива, показват изводите от доклада. Вместо да се фокусират върху притесненията си дали екипите им си вършат работата, мениджърите трябва да се съсредоточат върху това да помогнат на служителите си да си свършат правилно работата.
81% от служителите казват, че е важно техният мениджър да им съдейства да приоритизират правилно задачите си. Едва 31% от анкетираните казват, че ръководителят им някога е давал ясни насоки по време на индивидуален разговор. Решаването на тези проблеми трябва да започне от лидерите на организациите. 74% от мениджърите на хора казват, че повече насоки за приоритизиране на собствената им работа биха помогнали за представянето им, а 80% споделят, че биха се възползвали от повече яснота от висшето ръководство относно основните приоритети на компанията.
Как се справя HR мениджмънтът с предизвикателствата на хибридната работа
Определянето на конкретни цели, приоритизирането и ясната комуникация са ключови за продуктивността и задържането на кадри в компанията.
Според анализа служители, които имат яснота относно работните си приоритети, споделят че:
- Близо 4 пъти е по-вероятно да останат в компанията през следващите две години;
- 7 пъти е по-вероятно да кажат, че рядко мислят за търсене на нова работа;
- Около 5 пъти по-вероятно е да кажат, че са щастливи в настоящата си компания.
48% от служителите и 53% от мениджърите казват, че вече са емоционално изтощени (бърнаут) на работа. Според данните от доклада приоритизирането трябва да надхвърли простото пренареждане на списъка със задачи. Лидерите на организациите трябва да създадат яснота за своите хора, като същевременно съгласуват работата с мисията на компанията и целите на екипите, за да запазят добрата продуктивност.
Възможно ли е да се върнат хората в офиса?
Връщането на служителите в офиса е едно от най-големите предизвикателства за организациите през последната година. 82% от мениджърите казват, че връщането на служителите в офиса е проблем, който ще продължи и през 2023. Факт е, че хората сега очакват повече гъвкавост и автономност относно това как, кога и къде работят. Това, че компаниите очакват хората да се върнат в офисите, вече не е достатъчно. 73% от служителите и 78% от мениджърите споделят, че се нуждаят от по-добра причина.
Повечето компании нямат стратегия за хибридния модел на работа
Данните от проучването сочат, че хората биха прекарвали повече време в офиса, ако са социално ангажирани. Връзката с колеги е ключова мотивация за за 84% от служителите, които биха се върнали в офиса, ако се подобри общуването с колегите им. Служителите също казват, че биха прекарвали повече време в офиса, ако знаят, че мениджърът им ще бъде там (73%) или ако техните "приятели на работа” са там (74%).
Резултатите определят нуждата за създаване на ангажиращи инициативи, които да възстановят връзките между хората в отделните екипи. Изграждане на дигитално преживяване за служителите, за да се насърчи по-добрата връзка между хората и мениджмънта, без значение откъде работят.
Тенденцията и ефектите от хибридния модел на работа са сред темите на The Future of Work Summit: Creating Change, която ще се проведе на 27 октомври тази година в гранд-хотел "Милениум" в София и онлайн. Конференцията на „Капитал“ и „Кариери“ събира по традиция визионери, лидери и HR професионалисти и цели да помогне на организациите да навлязат успешно в бъдещето на работни взаимоотношения.
Заявете места за вашия лидерски екип >>
Вижте темите и лекторите >>
Служителите искат повече възможности за развитие и повишаване на уменията
На фона на предизвикателната икономическа среда и постоянното търсене на таланти, все повече пред организациите заляга преосмислянето на стратегиите им за развитие и обучение на служителите. Според проучването 76% от хората заявяват, че биха останали в компанията си по-дълго, ако имаха повече подкрепа за развитие и обучения.
Работещите разбират, че имат нужда от нови умения, но не знаят какво да правят.
Данните сочат, че талантите са “гладни” за възможности за растеж - 56% от служителите и 68% от мениджърите споделят, че нямат достатъчно възможности за растеж в компания, за да ги мотивира да останат дългосрочно. 55% казват, че най-добрият начин за тях да развият уменията си е да сменят компанията. Улесняването на служителите да намерят следващата си възможност за растеж в компанията изглежда очевидно, но данните показват, че организациите не приоритизират достатъчно вътрешната мобилност. Възможността за усвояване на нови умения в момента е водеща индикация за страхотна организациона култура от работещите. За сравнение през 2019 година възможността за обучения и растеж са класирани на девета позиция. Приоритизирайки възможностите за развитие в стратегията за задържане и привличане на таланти в компанията е печеливша формула.
Промените, които настъпват в работната среда през последните години не са временно явление. Хибридният модел на работа е новото нормално. Лидерските практики отпреди пандемията трябва да бъдат трансформирани, за да се посрещнат дигитално свързаните екипи и новото разпределение на работна сила.
Мениджърите трябва да се фокусират върху изграждането на ясна стратегия на работа, кариерното израстване и развитие на най-големия си актив: своите хора, за да могат да се възползват от всички възможности и позитиви на хибридна работа. Сега повече от всякога положителните бизнес резултати зависят от положителното преживяване на служителите в компанията.